خبر های جدید

ارتش مصر قوانین بین المللی را نقض کرد

ارتش مصر قوانین بین المللی را نقض کرد

سازمان دیدبان حقوق بشر گزارش داد، ارتش مصر با انهدام خانه های حدود ۳۲۰۰ خانواده در سینا و وادار ساختن آنان به کوچ اجباری قوانین بین المللی را نقض کرده است. دیده بان حقوق بشر این مطلب را در پاسخ به گزارشی به نام “به دنبال وطنی دیگر باشید” منتشر کرد.
در گزارش این سازمان آمده است: گزارش درباره شکست دولت در زمینه اسکان مناسب اهالی در جریان تخلیه و پس از آن در شمال سینا است.
ارتش مصر از ژوئیه ۲۰۱۳ به ادعای مبارزه با تهدید تونل های قاچاق هزاران باب خانه را به منظورایجاد منطقه حائل در مرز غزه و همچنین برخی از محله ها را به طور کامل و صدها فدان اراضی کشاورزی را منهدم کرده است.
“ساره لیا ویتسن” مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان گفت، انهدام خانه ها، محله های مسکونی و املاک مردم مهمترین نشانه شکست مبارزه با تروریسم است، پس مصر باید توضیح دهد چرا محله های مسکونی را به طور کامل از نقشه حذف نمود.
وی افزود، آمریکا و دیگر کشورهای غرب که دولت سیسی را مسلح می می کنند وقتی نیروهایش حقوق شهروندان را نقض می کنند، آن را به بهانه اینکه در جنگ علیه داعش سهیم است، نادیده می گیرند اما استراتژی حکیمانه وی در زمینه مبارزه با شورش تنها باعث تحریک شدن بیشتر مردم علیه دولتشان می شود.

ساره ادامه داد، برای مردم در ازای تخلیه خانه هایشان، خانه موقت اعطا نشده، همچنین غرامت پرداختی به آنان کافی نیست و درباره اراضی کشاورزی اصلا پولی پرداخت نشده و حتی راهکاری مناسب به منظور شکایت به حکم تخلیه، انهدام خانه ها یا مبالغ غرامت طراحی نشده است.
وی تصریح نمود، تمام این اقدام ها نقض قوانین حمایت از مردمی است که به زور وادار به کوچ می شوند آن هم قوانین بین المللی و آفریقایی که مصر بخشی از آن می باشد و چه بسا حتی قوانین جنگ را نقض کرده است.

http://fa.alalam.ir/news/1741482#sthash.bnnSlq3N.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا