سياسي اجتماعي

با ترانه هایم پیام اسلام را می رسانم

سامی یوسف: با ترانه‌هایم پیام اسلام را می‌‌رسانم

در سال‌های اخیر در جوامع غربی که جوانان بیشتر به سوی موسیقی پر تحرک علاقه نشان می‌‌دهند، جوانی مسلمان با خواندن ترانه‌هایی درباره پیامبر اعظم(ص)، به شهرتی جهانی دست یافت، او می‌‌گوید: «من با خواندن ترانه‌هایم وظیفه دارم که پیام اسلام را به مردمان دنیا برسانم.» نام این جوان ۲۵ ساله «سامی یوسف» است… با او آشنا شوید …
سامی یوسف در ماه جولای سال ۱۹۸۰ در آذربایجان به دنیا آمد. او در یک خانواده موسیقی‌دان متولد شد. به همین دلیل، موسیقی بخش تفکیک ناپذیر زندگی او را تشکیل می‌‌دهد. اولین تعلیمات و آموزش‌های سامی یوسف توسط پدرش انجام شد. پدرش نویسنده، شاعر و موسیقی‌دان معروف بین‌المللی است .
سامی در سنین جوانی قادر به نواختن ابزار موسیقی متعددی بود اما علاقه خاصی به خوانندگی و نویسندگی از خود نشان می‌‌داد. در ۱۸ سالگی، کمک هزینه تحصیل در آکادمی موسیقی در لندن را دریافت کرد .
صدای زیبای او، با دانش وسیعش از نت‌ها و هارمونی‌ها تکمیل می‌‌شود. او همچنین درک بالایی از تئوری موسیقی و سبک‌های شرقی دارد. در واقع به ندرت می‌‌توان فردی یافت که همه این استعدادها را یک جا در خود داشته باشد .

پیام اسلام

سامی یک فرد مذهبی و مسلمان است که با آوازهای خود پیام اسلام را به جهان و جهانیان می‌‌رساند و جوانان را به سوی مذهب و هویت، ترغیب می‌‌کند .
او می‌‌گوید: از تمام کسانی که نسبت به من مهربان و بخشنده هستند و از من حمایت می‌‌کنند سپاسگزارم. خدا تنها شاهد من است و می‌‌داند که چه در قلب من می‌گذرد. از اینکه مسلمان هستم به خود می‌‌بالم و احساس غرور می‌‌کنم. دوست دارم انسانها بدانند که با ایمان آوردن به خدا، همیشه در سایه الطاف او خواهند بود. خداوند بزرگ و بخشنده است و گناهان ما را می‌‌بخشد …
چهره و تصویر او در بسیاری از کشورهای عربی، روی بیل‌بوردها رفته است، تلفن‌های همراه، با ترانه‌های او به صدا درمی‌آیند و کلیپ‌های ویدئویی او، پرطرفدارترین نسخه‌های MTV هستند .
حتی در عربستان سعودی محافظه کار و سنتی، آلبوم اخیرش از مرز صد هزار نسخه! گذشته است. فروش کنسرت‌هایش آنقدر سریع است که مدیران برنامه را به تعجب وا داشته است. طرفداران جوانش را همیشه می‌‌توانید در اطراف هتل محل اقامتش بیابید که به دنبال گرفتن امضا و عکس با او هستند اما سامی از بابت این همه شهرت و معروفیت، ناراحت و گریزان است .

ایمان و عشق به خانواده

سامی یوسف اصالت آذربایجانی دارد. او در لندن بزرگ شده و همواره تحت تعلیمات پدرش بوده.اولین آلبوم خود را با نام «المعلم» در سال ۲۰۰۳ و به زبان عربی خوانده که منظورش از معلم، پیغمبر اسلام است . او خود را موظف می‌‌داند که پیام اسلام را با ترانه‌هایش به جوانان جهان برساند .
سامی یوسف ترانه‌هایی به زبان انگلیسی، عربی و ترکی دارد. اکثر ترانه‌های او در مورد دو مقوله ایمان و عشق به خانواده است .
موضوع آلبوم اخیرش اغلب در مورد مسائلی چون تروریسم، افراط گرایی، حقوق بشر و ایدز است .
سامی یوسف امیدوار است که ترانه‌هایش محدود به مکان و زمانی خاص نشوند و آرزو دارد پیام خود را به همه جهان برساند. او می‌‌گوید:«من واکنش‌های مثبت زیادی را از سوی افراد غیر مسلمانی که با ماهیت تعمقی برخی از کارهای مرا دوست دارند، دریافت کرده‌ام و همین امر مرا شاد می‌‌کند… آرزوی من این است، روزی برسد که همه مردم، دیدگاهی همانند من نسبت به اسلام و مسلمانان پیدا کنند، همانند اسلام عمل کنند و همانند اسلام بیندیشند، این همان اسلام است .

منبع : خانواده سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا