خبر های جدید

جنایت های وزارت اوقاف مصر در امور دینی این کشور

جنایت های وزارت اوقاف مصر در امور دینی این کشور

نوشته : محمد عدس

ترجمه : علی رشیدی

متحیر و متعجب شدم وقتی اقدامات وزارت اوقاف و امور دینی ترکیه را با اقدامات همین وزارت خانه در مصر مقایسه می کردم… در مصری که با وجود یک جمعه (علی جمعه) در دار الافتاء ویران شده بود بار دیگر سردمداران کودتا با گذاشتن جمعه ای دیگر(محمد مختارجمعه) در رأس وزارت اوقاف آن را دوچندان ویران نمودند.

جمعه ی اوقاف با بستن هزاران مسجد کوچک در گوشه و کنار مصر که به هدف تسهیل ادای نماز بنا شده بود کار خود را آغاز کرد.

زمان باز بودن درب مساجد در اثنای روز را به چند ساعت محدود تقلیل داد..دعوتگران دینی را از رفتن به منابر منع کرد مگر با اجازه ی وزیر…با صدور حکمی قضائی همه ی مساجد مصر را زیر نظارت وزارت اوقاف قرار داد.

خطبه های جمعه از قبل تعیین و تأیید شده،تعیین هزاران امام جماعت جزء وظایف نیروهای امنیتی قرار گرفته،به این نیروها حکم قضایی داده شده که می توانند هر دعوتگری یا معلم حفظ قرآنی را در مساجد دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.. به برکت رهبری مسیلمه کذاب در رأس وزارت اوقاف که توسط یکی از شیوخ جنایتکار الازهر منصوب شده، مساجد به مراکز نظامی تبدیل شده است.

یکی از بزرگترین موفقیت های وزیر اوقاف این بوده که توانسته است در همه ی مساجد مصر چند خطبه جمعه را به حادثه ی سوزاندن معاذ الکساسبه خلبان اردنی اختصاص دهد و دستور داده است که خطبه ی دوم همه ی خطبا باید موضوع تأکید بر همبستگی در مواجهه با تروریستی باشد که از همه ی معانی انسانی تهی است…

جمعه ی اوقاف(محمد مختارجمعه) همراه با جمعه ی مفتیِ مجرم(علی جمعه) تمام وظائف دینی خود را رها کرده اند و تمام توان خود را در جنگ صلیبی علیه مسلمانان تحت عنوان جنگ علیه ارهاب به کار گرفته اند… و دائما طوطی وار، خزعبلات و کفریات مقامات کودتا را در جنگ علیه اسلام تحت عنوان “تصحیح گفتمان دینی” تکرار می کنند.

صفحه ی این دو جمعه ی جنایتکار(مختار جمعه و علی جمعه) و سیسی و تروریست های اطرافش را که حقیقتا نمایشی تنفرانگیز و تهوع آور بوده و یأس و نا امیدیی را از حال ویران شده و آینده ای مجهول به نمایش می گذارد می بندیم.

و در اینجا صفحه ای از نور و امید را در گوشه ای دیگر از سرزمین های اسلامی می گشاییم…. ترکیه ی اردوغان.

این اخبارمسرت بخش را از خبرگزاری آناتولی خواندم :

۱- وزارت اوقاف و امور دینی ترکیه در ۸۰ دانشگاه کشور مسجد بنا می کند.

۱۲۰۱۵۱۳۲۱۷۳۹محمد جورمز مسئول این طرح در وزارت اوقاف می گوید:این اداره تلاش می کند با حدود ۲۰ میلیون جوان در ترکیه ارتباط برقرار کند به همین دلیل این وزارتخانه تصمیم گرفته تا مساجدی را در داخل محیط دانشگاهها بنا کند و علاوه برآن اساتید علوم دینی را برای القای درس در این مساجد تعیین کرده است.

در آخرین تصریحات وی گفته است: تمام تلاش خود را برای تسهیل انتقال و رسیدن به مساجد حتی برای معلولین به کار برده ایم به گونه ای که برای این افراد پله هایی خاص تعبیه شده است تا به جای اینکه در منزل نماز بخوانند، برای حضور در نمازهای جماعت تشویق شوند. وی در ادامه بر ضرورت عیادت بیماران و سالخوردگان تأکید کرد و افزود که دین مایه ی حیات و پویایی است …

ای بنده ی خدا بخوان و بدان که : دین در ترکیه، مایه حیات و زندگانی است و در مصر، کشتن و سوزاندن وکفر گفتن بر خداست !!

۲- اوقاف ترکیه در اقدامی شگفت انگیز علاوه بر بنای مساجد جدید در ترکیه ،مبادرت به بنا و مرمت مساجدی کرده که در جنگها آسیب دیده است آن هم نه فقط در ترکیه بلکه در سراسر دنیا.

مظهر بیلگین نائب رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: طرح بازسازی ۹ مسجد ویران شده در فلسطین را در دستور کار دارند که طی چند روز آینده سنگ بنای آن را خواهند گذاشت.وی همچنین گفت در حال حاضر در حال ساخت مسجدی بزرگ در بیشکک پایتخت قرقیزستان و نیز مسجدی با گنجایش ۵۰۰۰ نفر در ولایت ترکستان در جمهوری قزاقستان هستیم.

وی همچنین گفت: مشغول ساخت مجتمعی بزرگ در ایالات متحده آمریکا هستیم که شامل یک مسجد و سالن کنفرانس و همایش و نیز سالن های درس است که طی برنامه، ظرف دو تا سه سال آینده به اتمام خواهد رسید.در همین حال کار ساخت مسجدی بزرگ و در نوع خود بی نظیر در کنار دانشگاه کامبریج انگلیس هنوز ادامه دارد.

توجه و عنایت ترکیه به ساخت مساجد و مدارس اسلامی و انتشار آن در دنیا تا قبرص و هائیتی و فیلیپین و سومالی رسیده است ….

۳- تنها اینها نیست، بلکه این مرد آگاه و فقیه به دین(مظهر بیلگین) تأکید می کند که با همکاری دیگر مؤسسات ترکیه و با تقدیم کمکهای مادی و معنوی همیشه در کنار مظلومان و مصدومان و آوارگان دنیا هستند.

سازمان اوقاف به همراه سازمان تعاون و همکاری ترکیه “تیکا” و اداره ی حوادث غیرمترقبه “آفاد”، از نخستین مؤسساتی هستند که به اسم ترکیه در مناطق آسیب دیده و سیل زده حاضر شده و بدون ملاحظه هیچگونه تمییزی در دین و نژاد و لغت و رنگ به آسیب دیدگان کمک رسانی می کنند.

۵- مؤذن اوغلو وزیر بهداشت ترکیه می گوید: بر اساس توافق انجام شده بین وزارت بهداشت و نهاد امور دینی ،علمای دینی با حضور در مراکز مراقبتهای پزشکی نقش مؤثری در بالابردن روحیات بیماران و همراهان آنان ایفا می کنند. این اقدام به درخواست بیماران و همراهان آنان صورت می گیرد. مؤذن اوغلو تأکید می کند که وزارتخانه ی متبوعش تلاش می کند تا از این طریق روحیات بیماران را بالا ببرد که این خود موجب بهبودی سریعتر بیماران می شود.وی همچنین بر اهمیت ارزشهای عقیدتی در کنار جوانب روحی و معنوی تأکید می کند.

از سوی دیگر محمد جورمز رئیس مرکز امور مذهبی می گوید: این اقدام اگرچه ۳۰-۴۰ سال است به تأخیر افتاده اما الان خوشحال است که به صورت کامل عملی شده است.

جورمز در سخنانی مردم را به اهدای عضو تشویق کرده و با یادآوری اینکه ما امت کتاب هستیم گفت: “ومن أحیاها فکأنما أحیا الناس جمیعاً” “کسی که نفسی را زنده کند همانند این است که همه ی مردم را زنده کرده است”. در ادامه وی تأکید کرد که اهدای عضو از بزرگترین صدقاتی است که هر شخصی می تواند انجام دهد زیرا بیماران زیادی در بیمارستانها بین مرگ و زندگی قرار دارند و منتظر اهدای عضو هستند.

رهبران مسلمان ترکیه اینگونه حقیقت اسلام را دریافته اند که اسلام دین مهربانی، علم، پیشرفت و زندگی است…کشورشان و این دنیای پهناور را براساس این دین و اخلاق متعالی آباد می کنند…در حالی که سیسی و جمعه و اطرافیان نابکارشان اسلام را آجر به آجر ویران می کنند و مساجد و مدارس و بیمارستانها را تخریب می کنند….شمشیر سرکوب و تروریست را بر سر مسلمانان بی گناه می گذارند …تمام تلاششان را برای تخریب وجهه و حقیقت دین در نزد مردم با استفاده از خرافات و اکاذیب به کار می گیرند و زندیقان و دشمنان خدا را بیش از پیش بر علیه خدا و رسولش و اصحاب و علما و شهدا گستاخ تر می کنند…

منبع: تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا