خبر های جدید

صدور حکم ممنوعیت پخش اذان توسط دادگاهی در قبرس

 صدور حکم ممنوعیت پخش اذان توسط دادگاهی در قبرس

دادگاهی در بخش ترک‌نشین شمال قبرس به طور موقت پخش اذان صبح از طربق بلندگو را در سه مسجد این منطقه ممنوع اعلام کرد. دادگاهی واقع در بخش ترک‌نشین شمال قبرس روز پنجشنبه ۱۴ آبان با صدور حکمی پخش اذان صبح و دیگر مناجات و ادعیه اسلامی از طریق بلندگو را در سه مسجد این منطقه ممنوع اعلام کرد.

ماجرا از آن جا آغاز شد که یک وکیل با نام «گوزل اغلو»، به دلیل آن چه که وی ایجاد «سر و صدای آزاردهنده» عنوان کرد، شکایتی را علیه مسجد «شیخ ناظم»، مسجد «پیرپاشا» و مسجد «اشاغی»  تنظیم و تسلیم دادگاه نمود. به گفته این وکیل، اقامه اذان در این مساجد تا هنگام صدور رأی و مختومه اعلام‌شدن پرونده توسط دادگاه به حالت تعلیق در آمده است.

در این میان، «طالب عطالی» مفتی اعظم ناحیه قبرس تحت حاکمیت ترکیه با موضع‌گیری در برابر این موضوع اعلام کرد که تصمیم دادگاه در مورد امور دینی الزام‌آور نیست و ممنوعیت قطعی اذان در قبرس اساساً منتفی است.  وی تصریح کرد: شهروندان ترک‌تبار در قبرس شمالی در مورد حفظ ارزش‌های مذهبی خود بسیار حساسند و با وجود این که افراد آزادانه حق اظهارنظر دارند، تحمیل تصمیماتی از این دست را بر خود نمی‌پذیرند.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا