خبر های جدید

مفتی دیار فلسطین: حرم ابراهیمی تنها متعلق به مسلمانان است

در واکنش به اظهارات نتانیاهو
مفتی دیار فلسطین: حرم ابراهیمی تنها متعلق به مسلمانان است

مفتی شهر قدس و دیار فلسطین در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود حرم شریف ابراهیمی از آن یهودیان است، تاکید کرد که حرم ابراهیمی تنها متعلق به مسلمانان است. محمد حسین مفتی قدس و دیار فلسطین طی اظهاراتی تاکید کرد که حرم شریف ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری یک مسجد اسلامی و تنها متعلق به مسلمانان است.

وی مخالفت خود با اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را که در جلسه کابینه گفته بود «یهودیان در حرم ابراهیمی هستند و تا ابد در آنجا باقی خواهند ماند» اعلام کرد. مفتی فلسطین همچنین افزود که مسجد حرم ابراهیمی تنها از آن مسلمانان است و تا ابد متعلق به مسلمانان باقی خواهد ماند و تمام اقدامات کنونی اسرائیل در این مسجد در حال حاضر با استفاده از زور انجام می شود.

این اظهارات نتانیاهو در واکنش به مرگ یک صهیونیست صورت گرفت که یکماه پیش در عملیاتی توسط یک شهروند فلسطینی نزدیک حرم ابراهیمی به هلاکت رسیده بود.

یهودیان از زمان اشغال حرم شریف ابراهیمی در سال ۱۹۶۷ به این مسجد یورش می برند تا اینکه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۲ به یهودیان اجازه داد تا در بخشی از این حرم نماز به جا آورند و پس از آن نیز به دنبال کشتار مسلمانان در حرم ابراهیمی توسط یک شهرک نشین در سال ۱۹۹۴ که طی آن ۲۹ فلسطینی در حین اقامه نماز صبح به شهادت رسیدند، رژیم صهیونیستی حرم ابراهیمی را به‌طور رسمی بین مسلمانان و یهودیان تقسیم کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در ایام عید یهودیان از پخش اذان در حرم ابراهیمی و ورود مسلمانان به این مسجد ممانعت می‌کند.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/10/10/958055

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا