خبر های جدید

هنیه رهبران عرب را به حمایت از انتفاضه فراخواند

هنیه رهبران عرب را به حمایت از انتفاضه فراخواند

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با ارسال نامه هایی به سران کشورهای عربی آنها را به حمایت مالی، معنوی و سیاسی از انتفاضه قدس دعوت کرد. اسماعیل هنیه از سران کشورهای عربی و ترکیه خواست تا از انتفاضه قدس حمایت بعمل آورند.

دفتر اسماعیل هنیه اعلام کرد که وی نامه هایی مکتوب در این باره به سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی، خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات، صباح الاحمد صباح امیر کویت، عبدالله دوم پادشاه اردن و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ارسال کرده است.

هنیه در این نامه‌ها تاکید کرد که ملت فلسطین به پیروزی خود اطمینان دارد و با حمایت افراد وفادار و صادق و رهبران امت قادر خواهد بود حق خود را گرفته و مقدسات و سرزمینش را آزاد و دشمن را بیرون کند. هنیه همچنین بر حمایت معنوی، مالی و سیاسی از انتفاضه قدس تاکید کرد.

انتفاضه قدس علیه جنایات رژیم صهیونیستی از اول اکتبر گذشته با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به ‌نام «مهند شفیق حلبی» (۱۹ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت و اکنون با آغاز سال جدید میلادی این انتفاضه نیز وارد چهارمین ماه شده است.

نظامیان صهیونیست از ابتدای انتفاضه قدس تا کنون بیش از ۱۴۵ فلسطینی را شهید کرده اند و علاوه بر آن بیش از ۱۵ هزار فلسطینی نیز در اثر اصابت گلوله جنگی و پلاستیکی زخمی شده و یا در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا