خبر های جدید

مقدونیه مرزهای خود را به صورت کامل به‌روی مهاجران بست

 مقدونیه مرزهای خود را به صورت کامل به‌روی مهاجران بست

پس از اینکه کشورهای اسلوونی، کرواسی و صربستان از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه جدید در قبال ورود مهاجران خبر دادند، یک منبع در پلیس مقدونیه نیز اعلام کرد که این کشور مرزهای خود را به صورت کامل در مقابل مهاجران غیرقانونی بسته است.

این در حالی است که هزاران مهاجر در خاک یونان و در کنار مرزهای مقدونیه تجمع کرده‌اند. مقدونیه پیشتر به تعداد اندکی از مهاجران سوری و عراقی اجازه عبور داده بود اما پس از اینکه همسایگان این کشور سیاست‌های سختگیرانه‌تری را در قبال مهاجران در پیش گرفتند، مقدونیه نیز ورود مهاجران را کاملا ممنوع کرد.

یک مقام پلیس مقدونیه به رویترز گفت: «ما به طور کامل مرزها را بسته‌ایم». طبق اعلان وزارت کشور مقدونیه، هیچ مهاجری از روز سه‌شنبه اجازه ورود به مقدونیه از خاک یونان را ندارد. سخنگوی وزارت کشور مقدونیه گفت: «مقدونیه طبق تصمیماتی که از سوی دیگر کشورهای حوزه بالکان اتخاذ شده است، عمل خواهد کرد».

روز سه‌شنبه گذشته بود که کشورهای اسلوونی، کرواسی و صربستان اعلام کردند که محدودیت‌های جدیدی را برای ورود مهاجران به کار خواهند گرفت. این تصمیمات ساعاتی پس از آن اعلام شد که رهبران اتحادیه اروپا پایان مهاجرت گسترده پناهجویان از مناطق جنگ‌زده به سوی کشورهای اروپایی را اعلام کردند.

حدد یک هزار مهاجر در خاک مقدونیه و در نزدیکی مرزهای صربستان باقی مانده‌اند و حدود ۴۰۰ تن نیز در منطقه ممنوعه واقع در مرز بین صربستان و مقدونیه گیر افتاده‌اند. این مهاجران از بازگشت به مقدونیه خودداری کرده و در عین حال به آن‌ها اجازه داده نمی‌شود که وارد صربستان شوند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا