خبر های جدید

یکی از رهبران اخوان المسلمین مصر در زندان درگذشت

یکی از رهبران اخوان المسلمین مصر در زندان درگذشت

عبدالعظیم الشرقاوی از اعضای شورای رهبری اخوان المسلمین مصر که در زندان به سر می برد، در سن ۶۷ درگذشت.

مصطفی الدمیری یکی از وکلای مدافع اعضای بازداشت شده تشکیلات اخوان المسلمین مصر  اعلام کرد: عبدالعظیم الشرقاوی از اعضای محبوس شورای رهبری اخوان المسلمین، پس از اینکه وضعیت سلامتی اش در زندان به وخامت رفت، به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بنی سویف منتقل شد و در این بیمارستان در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

الدمیری افزود: وی به مرگ طبیعی درگذشته است، ولی واقعیت سهل انگاری پزشکی را نیز نباید نادیده گرفت. الشرقاوی بعد از بازداشت در سال ۲۰۱۵ به زندان عقرب در قاهره انتقال داده شد و سپس نیز به زندان بنی سویف انتقال یافت. وضعیت سلامتی وی در این زندان نیز بسیار وخیم تر شد.

حزب آزادی و عدالت که بخش سیاسی تشکیلات اخوان مسلمین است، نیز با انتشار بیانیه ای در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که الشرقاوی به علت قصور پزشکی فوت کرده است. وی به رغم بیماری، از زمان بازداشت تا کنون از خدمات درمانی و پزشکی محروم بوده است و بعد از وخامت وضعیت سلامتی اش به بیمارستان منتقل شده است.

در این بیانیه آمده است: الشرقاوی در تاریخ ۲۳ نوامبر سال ۲۰۱۶ در حالی که در زندان عقرب بود، دچار خونریزی مغزی شده بود و به علت وخامت سلامتی اش، در بیمارستان بستری شد.

وزارت کشور مصر هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده است.

گفتنی است پس از کودتای نظامی در ماه ژوئیه ۲۰۱۳، هزاران نفر از مخالفان کودتا از جمله سیاستمداران، دانشجویان، بازرگانان و نمایندگان سازمان های غیردولتی دستگیر شدند. بیش از ۲۰۰ تن از زندانیان در زندان ها به دلایل مختلف از جمله محرومیت از خدمات درمانی و پزشکی در مصر جان خود را از دست داده اند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا