خبر های جدید

نامه جمعی از نمایندگان کرد و اهل سنت به رئیس جمهور در پی زلزله کرمانشاه

نامه جمعی از نمایندگان کرد و اهل سنت به رئیس جمهور در پی زلزله کرمانشاه

جمعی از نمایندگان کرد و اهل سنت مجلس، امروز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، ضمن گلایه از بی‌توجهی نسبت به مناطق محروم غرب کشور، خواستار رسیدگی سریع به زلزله‌زدگان غرب کشور شدند.

در نامه نمایندگان کرد و اهل سنت مجلس خطاب به حسن روحانی آمده است:

«متأسّفانه‌ در حادثه تأسّف‌‌بار زلزله اخیر تعدادی از هموطنان عزیز استان کرمانشاه از جمله در شهرستان‌های قصر شیرین و سر پل ذهاب فوت یا زخمی شده‌اند. ضمن تسلیت و ابراز همدردی با مردم خوب و انقلابی این خطه از میهن اسلامی نظر رئیس‌جمهور محترم را به موارد ذیل معطوف می داریم:

١- لازم است سریعاً با بسیج تمامی امکانات و به کار گیری تمام توان سازمان مدیریت بحران، هلال احمر و دستگاه‌های اجرایی سطح کشور و استان‌های همجوار در جهت عملیات امدادرسانی مجروحین حادثه و عادی نمودن اوضاع اقدام شود.

٢- بیمارستان سر پل ذهاب جزو اولین ساختمان‌هایی بود که بر اثر زلزله تخریب شد و بیماران و کارکنان در زیر آوارها گرفتار شدند که یکی از نشانه‌های عدم توسعه‌یافتگی این مناطق و بی‌توجهی دولت‌های متعدّد‌ به این منطقه محروم از کشور است و باید سریعاً با تخصیص اعتبارات جهشی نسبت به جبران این محرومیت و عدم توسعه‌یافتگی اقدام شود.

٣- اثرات تأسّف‌‌بار زلزله مذکور این هشدار را به مسؤولین داد که ساختمان‌ها و اماکن مسکونی شهرها و روستاها و مراکز دولتی از استحکام مناسبی برخوردار نبوده لذا ضرورت دارد در این رابطه در همه مناطق کشور اقدام جدّی‌ و پیشگیرانه صورت گیرد.

۴- همچنان که در زمینه آمار بیکاران استان کرمانشاه و شهرهای غرب کشور رتبه اول را دارد متأسّفانه‌ از نظر توسعه و عمران شهری و روستایی هم به این مناطق بی‌توجهی صورت گرفته؛ لذا ضروری است همه‌جانبه و عادلانه زمینه رشد همه مناطق کشور فراهم شود.»

منـبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا