سياسي اجتماعيمطالب جدید

از ملک فیصل به ملک سلمان، از سربلندی به ذلت

از ملک فیصل به ملک سلمان، از سربلندی به ذلت

مقایسه ای بین پادشاه کنونی عربستان و ملک فیصل پادشاه پیشین عربستان!

نویسنده: عزام التمیمی / ترجمه : رسول رسولی کیا

برادران من…. منتظر چی هستید؟
تا کی منتظر وجدان جهانیان بنشینیم ؟.. کجاست آن وجدان جهانی؟

برادران عزیز؛ قدس شریف، شما را فرا می خواند تا آن را از بحرانی که برایش پیش آمده نجاتش دهید …. از چه می ترسیم؟ آیا از مرگ هراس داریم؟ و آیا مرگی بزرگ تر و محترمانه تر از این سراغ دارید که شخص، در راه خدا جهاد نموده و شهید شود؟

ای برادران مسلمان

آنچه ما می خواهیم برای قدس انجام شود چیزی نیست جز قیام و نهضتی اسلامی ؛ به دور از هرگونه حس ناسیونالیستی و تعصب و حزب گرایی؛ آنچه انتظار داریم – از علمای محبوب و مردمی مان– این است که «جهاد در راه خدا» را اعلام  نمایند ؛ جهاد در راه محافظت از دین و باورمان و به منظور پاسداری از مقدسات … از خداوند می طلبم که شهادت در راهش را نصیب بنده بنماید…برادران بزرگوارم؛ اگر لحن سخنانم تند است عذرخواهی می کنم ؛ چرا که وقتی می بینم مسجد اقصی و سایر مقدساتمان – در فلسطین – هتک حرمت می شوند و صهیونیست ها داخل آن شده و به شیوه های گوناگون آن را نجس می کنند؛ خالصانه از خداوند می خواهم اگر جهاد در راه آزادی آن را نصیبم نمی کند و مقدساتمان نیز از چنگال صهیونیست ها آزاد نمی شود ، به زندگی من خاتمه دهد و من را بمیراند..

آنچه در بالا خواندید سخنان ملک فیصل بن عبدالعزیز آل سعود رحمت الله علیه بود که خطاب به امت مسلمان ایراد کرد؛ آن هم قبل از اینکه در سال ۱۹۷۵ میلادی ترور شود… آن روز به ذهن او و هیچ کس خطور نمی کرد که پس از چهل سال کسانی بر عربستان سعودی حکمرانی نمایند که حمایت از قدس و بیت المقس برایشان اهمیتی نداشته باشد…  تازه سُکان عربستان سعودی دست کسانی بیفتد که در سازش زبونانه با اسرائیل ، موسوم به “تفاهم نامه قرن” که هدف از امضای آن واگذاری تمام عیار سرزمین فلسطین به صهیونیست هاست، نقش اساسی داشته باشند ؛ و در جهت محقق شدن سازش همه جانبه و در همه زمینه ها با این رژیم اشغالگر سنگ تمام بگذارند!

مقایسه و قضاوت کنید ؛ ملک فیصل از خدا می خواهد مادامی که نمی تواند برای آزادی مسجد الاقصی کاری بکند ، جان او را بگیرد ؛ ولی برادر زاده اش ، محمد بن سلمان ، کسی که تقریبا دو سالی است بر عربستان حکومت می کند تمامی آن علما و دعوتگرانی که می توانستند مردم را با وظیفه اشان نسبت به مسجد الاقصی یادآور شوند  را زندانی می نماید و میدان را برای برخی انسان های سفیه و صهیونیست زده باز می گذارد تا کینه هایشان را نسبت به مسجد اقصی و فلسطین خالی کنند و بدین وسیله مقدمات  اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ را فراهم نمایند!
– در جمعه گذشته موسوم به جمعه خشم که مسلمانان و آزادگان جهان برای واکنش نشان دادن نسبت به تصمیم اخیر ترامپ لعنتی!  فراخوانده شدند، می بینیم که تمامی ائمه جمعه ترکیه و بیشتر کشورهای مسلمان عکس العمل شایسته نشان دادند و مردم را با وظیفه اشان نسبت به مسجد الاقصی و خطرهایی که این مکان مقدس را تهدید می کنند آشنا کردند..

ولی ائمه جمعه مساجد عربستان سعودی که لقب « خادم الحرمین الشریفین» منحصرا برای حاکمان -موروثی- آن بکار برده می شود، در این جمعه، به موضوع مسجد الاقصی – و بیت المقدس- نپرداختند؛ چرا که آن خطبا اولا فاقد هرگونه اختیار بوده و ثانیا بیت المقدس نیز برای نمازگزاران عربستانی اهمیت چندانی ندارد! علاوه بر اینکه اگر یکی از ائمه جمعه بخواهد به چنین موضوعی بپردازد باید تک سلولی و میله های زندان ملک محمد را هم جلوی چشمانش تصور نماید…

خطیب مسجد النبی در فاصله چند متری قبر شریف آن حضرت و در جمع فراوان نمازگزاران، بجای طرح موضوع مسجدالاقصی از سرمای شدید سخن گفت و به آنان  توصیه نمود که به هنگام وضو بر جوراب مسح نمایند!!

امام جمعه مسجد الحرام هم از نیکی به پدر و مادر – نه از جایگاه بیت المقدس و مسجد الاقصی- سخن راند!!

ترامپ با اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت همیشگی رژیم اسرائیل، کاری که هیچ یک از روسای جمهور پیشین آمریکا جرات انجام آن را نداشتند، همه جهانیان را به مبارزه طلبید؛ و در واکنش به آن، دوستان و هم پیمانان آمریکا به انتقاد از این تصمیم عجولانه پرداختند و تحلیل گران سیاسی در شرق و غرب آن را محکوم نمودند..

آنچه در تحلیل تعدادی از کارشناسان روزنامه های پرتیراژ جهانی از جمله نیویورک تایمز آمریکایی و گاردین بریتانیایی باعث دهشت است این است که عربستان در تصمیم اخیر ترامپ نقش اساسی داشته است و برخی از آنان تصریح می کنند که اگر چراغ سبز برخی از حاکمان کشورهای عربی و در راس آنان ملک محمد بن سلمان نمی بود هرگز رئیس جمهور آمریکا قادر به اتخاذ این تصمیم نبود!

مردم مسلمان پس از این همه پایمال نمودن حقوق بشر و سلب آزادی ها  و بستن زبان آزادیخواهان و زندانی کردن علما و خردمندان و اعلام جنگ خانمانسوز علیه یمن  آن هم به بهانه کاستن از نفوذ ایران و مقابله با تشیع ، امری که برای هیچ کس خوشایند و منطقی نبود و همچنین سرکوب مردم  و تصرف دارایی های ثروتمندان به بهانه مبارزه با مفاسد ، توسط حاکمان عربستانی چه انتظاری از حاکمان مملکت حرمین می توانند داشته باشند؟!

علاوه بر همکاری حکام عربستان با دونالد ترامپ در توطئه علیه فلسطین؛ آن هم به بهانه استقرار صلح و آشتی در خاورمیانه! و البته اعلام جنگ علیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان ؛ به بهانه مبارزه با تروریست! و گماشتن عده ای سفیه و صهیونیست زده بر کشورهای مسلمان تا ارزش های دینی را هدف قرار داده و  به مقدسات مسلمانان اهانت نمایند.. و به هدر دادن اموال عمومی در خریداری کشتی روسی صرفا برای بهره جویی شخصی آن هم به مبلغ پانصد میلیون دولار و همچنین خریداری تابلوی « فداکار جهان» از بازرگان روسی و یکی از دوستان مقرب ترامپ به قیمت نیم میلیارد دولار!! آیا از این گونه حکام وابسته می توان انتظار داشت اقدام کثبتی انجام دهند؟!

آری ؛ محمد بن سلمان، دوست صمیمی رئیس جمهور آمریکا ، در سفر تابستان گذشته، رهبران بیش از پنجاه کشور اسلامی را – در ریاض – گردهم آورد تا آقای دونالد ترامپ به نصیحت آنان بپردازد و پس از آن سفر منحوس و در حالی که قراردادها و سرمایه گذاری هایی را به مبلغ نیم تریلیون دولار با این کشور امضا نموده بود و کیف همراهش را پر کرده بود از چک های شاهزادگان عربستانی! به کشورش بازگشت!

آری این تعاملات و معاملات با رئیس جمهور آمریکا مربوط می شود به دوران حکمرانی محمد پسر ملک سلمان؛ دوران ذلت و خواری و زبونی!!

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا