خبر های جدید

صدها عالم مسلمان خواستار تحریم کالاهای آمریکایی شدند

صدها عالم مسلمان خواستار تحریم کالاهای آمریکایی شدند

حدود سیصد عالم مسلمان از بنیاد‌های مختلف سراسر جهان از جمله هیئت علمای فلسطینی ساکن خارج، انجمن علمای اهل سنت، مجلس اسلامی سوریه، آکادمی فقه اسلامی عراق، شورای علمای عراق، هیئت علمای لیبی، اتحادیه و انجمن علمای اهل سنت ترکیه و اتحادیه علمای مسلمان استرالیا با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمرکیا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، خواستار تحریم کالا‌های آمریکای، اسرائیلی و کشورهای حامی آنها از سوی مسلمانان شدند.

علمای مسلمان همچنین با تاکید بر اینکه افراد، نهادها و دولت‌هایی که دارای حساب در بانک‌های آمریکایی هستند باید دارایی خود را پس بگیرند، اعلام کردند اینگونه اقدامات می تواند یکی از واکنش‌های فعلی در برابر دولت آمریکا باشد.

محمد الحاج، دبیرکل هیئت علمای فلسطینی ساکن خارج اظهار داشت: “تحریم، سلاحی در مقابل تکبر آمریکا است که ممکن است بار‌ها استفاده شود. بسیار روشن است که ضعف اقتصادی بر روی دولت آمریکا فشار خواهد آورد. ما نیز به این منظور سعی داریم مردم را در خصوص تحریم آگاه کنیم”.

محمد خیر موسى، عضو اتحادیه علمای مسلمان جهان نیز با بیان اینکه آمریکا نه تنها قدس بلکه تمامی مسلمانان را مورد هدف قرار می دهد، گفت: جهان اسلام موظف به جهاد است.

اشرف دوابه، عضو اتحادیه علمای مسلمان جهان نیز خواستار تحریم کالا‌های آمریکایی و عدم استفاده از دلار شد.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسرائیل در اقدامی یکجانبه آن را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت. تصمیمی که به شدت از سوی بسیاری از کشورها محکوم شد.

اسرائیل در سال ۱۹۶۷ قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا