خبر های جدید

برنده یمنی جایزه صلح نوبل، خطاب به امارات: تو و حکومتت تروریست هستید نه اخوان‌المسلمین

برنده یمنی جایزه صلح نوبل، خطاب به امارات: تو و حکومتت تروریست هستید نه اخوان‌المسلمین

«توکل کرمان» برنده یمنی جایزه صلح نوبل در واکنش به اظهارات «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات که اخوان المسلمین را گروهی تروریستی خوانده بود، خطاب به وی گفت: تو و حکومتت تروریست هستید.

وی اظهارات اخیر انور قرقاش در باره دیدار محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی با محمد الیدومی رئیس حزب اصلاح یمن در ریاض را که گفته بود حزب اصلاح رابطه اش را با گروه تروریستی اخوان المسلمین قطع کرده است، به شدت مورد حمله قرار داد. وزیر اماراتی در توجیه این نشست گفته بود که دیدار شیخ محمد بن زاید با رهبران حزب اصلاح یمن، با هدف یکپارچه کردن تلاش ها برای شکست نیروهای انصارالله برگزار شد و روی وفاداری ملی حساب باز کرده ایم.

قرقاش افزود: حزب اصلاح یمن اخیرا ارتباط خود را با گروه تروریستی اخوان المسلمین قطع کرده و در حال حاضر این فرصت خوبی برای آزمودن نیات و ترجیح دادن مصالح یمن و کشورهای عربی است و ما در این زمینه به آرامی تلاش می کنیم و هدفمان امنیت و ثبات منطقه است.

توکل کرمان برنده یمنی جایزه صلح نوبل به این سخنان شدیدا واکنش نشان داد و در توئیتی خطاب به انور قرقاش نوشت که تو و حکومتت تروریست هستید، نه اخوان المسلمین که یک جنبش مبارزه در راه آزادی است.

بر اساس این گزارش، این دیدار که اخیرا در ریاض بین محمد سلمان ولیعد عربستان، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، محمد الیدومی رئیس حزب اصلاح و عبدالوهاب الانسی دبیرکل این حزب در ریاض انجام شد، بی سابقه است. پیشرفت در تعامل عربستان و امارات با حزب اصلاح یمن در حالی است که درگیری های ماه جاری میلادی در صنعا به کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن انجامید. ناظران امور کشته شدن عبدالله صالح و شکست نیروهای هوادارش در صنعا را شکستی برای ائتلاف اماراتی سعودی دانسته اند.

منبع: آران نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا