خبر های جدید

ناظر کل اخوان المسلمین اردن مشخص شد

ناظر کل اخوان المسلمین اردن مشخص شد

اخوان المسلمین اردن “عبدالمجید ذنیبات” را به عنوان ناظرکل خود انتخاب کرد که این انتخاب بر اساس اولین انتخابات داخلی از زمان اعطای مجوز به این گروه در اول مارس سال گذشته صورت گرفته است. جبر ابو الهیجاء، سخنگوی اطلاع رسانی جمعیت اخوان المسلمین اردن تصریح کرد، عبدالمجید ذنیبات برای چهار سال برای تصدی پست ناظری کل اخوان الملسمین تعیین شد و اخوان المسلمین اردن انتخابات داخلی تشکیلاتی خود را کامل کرد و اجرای محورهای کاری خود را که از زمان تاسیسش در سال گذشته تدوین کرد، در قالب ۱۷ بند آغاز خواهد کرد که تمامی آنها به نفع فعالیت ملی داخلی است.

وی تاکید کرد که این جمعیت در هرگونه انتخابات قانونی در داخل کشور همچون انتخابات پارلمانی و شهرداری مشارکت خواهد کرد و این جمعیت از پیش نویس قانون جدید انتخابات که دولت در اوت گذشته به پارلمان تقدیم نمود، استقبال کرد و این علی رغم آن بود که نقطه نظرهایی نسبت به این پیش نویس داشت.

ابو الهیجاء افزود: تحرکاتی در آینده توسط جمعیت اخوان المسلمین با اعضا و پایگاه‌هایی در گروه اخوان المسلمین برای جذب آنها به جمعیت صورت خواهد گرفت.

اختلافات میان اخوان المسلمین مادر و جمعیت اخوان المسلمین که به تازگی مجوز گرفته است، پس از آن عمیق شد که ۴۰۰ عضو حزب جبهه کار اسلامی، شاخه سیاسی اخوان المسلمین اردن استعفای دسته جمعی خود را از عضویت در این حزب در هفته گذشته ارائه دادند که ۴۳ تن از این افراد از رهبران بودند.

در پی انتخابات رهبران اخوان المسلمین در سال ۲۰۱۲ که همام سعید، ناظرکل کنونی با دو رای بیشتر از سالم الفلاحات، ناظر سابق اخوان المسلمین تصدی این پست را برعهده گرفت، اخوان المسلمین با دودستگی‌های مشخصی آشکاری مواجه است.

در دوره بهار عربی نیز اختلافات پیرامون اولویت طرح‌های داخلی و خارجی شدیدتر شد و گروهی خواهان توجه به مسائل داخلی و ملی و دسته‌ای خواهان دادن اولویت به مساله بهار عربی و فلسطین بود.

در اول مارس ۲۰۱۵، عبدالمجید ذنیبات، ناظر کل اسبق گروه اخوان المسلمین تصریح کرد که دولت اردن با این امر موافقت کرده است که به جمعیت گروه اخوان المسلمین مجوز دهد و بر این اساس، تبعیت این گروه در اردن از گروه مادر در مصر لغو شد.

رهبران اخوان المسلمین در چندین بیانیه تاکید کردند که تصمیم برای اعطای مجوز به این جمعیت “کودتایی علیه مشروعیت این گروه و رهبران منتخب آن است.”

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا