خبر های جدید

خدمات جماعت دعوت و اصلاح و نگرش ایشان به انتخابات آتی

جماعت دعوت و اصلاح ایرانخدمات جماعت دعوت و اصلاح و نگرش ایشان به انتخابات آتی

تهران – پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح

شیخه‌پور: به‌ برکت جماعت دعوت و اصلاح، نماز جمعه‌ و جماعت و فعالیتهای قرآنی در تهران از منازل شخصی به‌ نمازخانه‌های استیجاری منتقل شده‌ است

 

سه‌ تن از اعضای شورای مرکزی جماعت، روز جمعه‌؛ سیزدهم آبانماه‌ 90 با عده‌ای از اعضا و هواداران جماعت  در محل نشستهای هیأت اجرایی تهران دیدار و گفتگو نمودند و بر خدمات جماعت دعوت و اصلاح ایران در زمینه‌ی برگزاری نمازهای جمعه‌ و جماعت و سایر فعالیتهای قرآنی در تهران تأکید شد.

 

در این نشست استاد رسول ابوالمحمدی عضو شورای مرکزی جماعت، درباره‌ی کار و تلاش دینی و دعوی سخن گفت. وی به‌ لزوم ارزشهای انسانی نظیر علم، عمل، مشورت، عدالت، اخوت و برادری در راستای ایفای نقش دعوتگری اشاره‌ کرد.

 

وی ضمن اشاره به گزارش مسئول هیئت اجرایی استان افزود: کاری که شما عزیزان انجام داده‌اید، ثمره‌ی ایمان و علمی است که در این زمینه داشته‌اید.

 

استاد محمدعلی آریانژاد عضو شورای مرکزی جماعت، طی سخنانی  درباره‌ی ویژگی‌های جماعت دعوت و اصلاح ایران، گفت: ادعا می‌کنیم جماعتی هستیم که وظیفه‌ی خود دانسته و می‌داند که در تمام حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هنری، آموزشی، تربیتی و علمی فعال باشد.»

 

وی به کار جمعی به عنوان یکی از ویژگی‌های جماعت اشاره کرد و بیان نمود که با کار فردی نمی‌توان به‌جایی رسید. ایشان ادامه‌ داد: «سید جمال‌الدین در روزگار خود به سراغ سلاطین، حکما و علما رفت تا با بیداری آنان جامعه را بیدار کند؛ اما به‌دلیل اینکه کار این بزرگوار فردی بود و استراتژی‌اش، ایجاد تحول و دگرگونی در جامعه‌ی اسلامی از بالا به پایین بود توفیقی حاصل نکرد و یا شیخ محمد عبده‌ با یک اقدام فردی به‌ اصلاح روش و محتوای آموزش ازهر همت گماشت، ولی به‌ نتایج مطلوبی نرسید. شاید برایند همین تجارب، امام حسن البنا را بر آن داشت که با پایه‌گذاری کار جمعی، اصلاح و دگرگونی جامعه را از پایین به بالا شروع کند که ثمره‌ی آنرا، امروزه می‌بینیم.»

 

عضو شورای مرکزی سنّت (شمس) درباره‌ی سازمان‌یافتگی حرکت گفت: «جماعتی که ۳۲ سال پیش به همت رادمردانی از خطه‌ی کردستان آغاز به کار کرد، امروز در تمامی مناطقی که اهل سنّت حضور دارند، حاضر است، که این مقدور نبود، مگر از طریق کار سازمان‌یافته و تشکیلات منظم.»

 

شروط کلی مشارکت در انتخابات اسفندماه‌

 

در ادامه با حضور استاد داوود ناروئی یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی جماعت به پرسشهای حاضران پاسح داده شد. محمدعلی آریانژاد در رابطه با موضع جماعت در قبال انتخابات آتی( مجلس شورای اسلامی) گفت: «ما جماعتی هستیم اهل مشارکت و این نظامهای سیاسی و اجتماعی هستند که باید پاسخ مناسب به این مشارکت‌جویی بدهند. ما برای حضور در یک صحنه‌ی سیاسی قطعاً بدون فکر و هدف نمی‌توانیم عمل کنیم. انتحابات باید ویژگیهای یک انتخاب مطلوب را داشته باشد. اگر انتخابات عادلانه و تأثیرگذار در سرنوست سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ملت بزرگ ایران باشد، ما این را یک فرصت تلقی می‌کنیم و برای حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب، در انتخابات شرکت می‌کنیم.»

 

به‌ برکت جماعت، نمازهای جمعه‌ و فعالیتهای قرآنی در تهران از منازل شخصی به‌ نمازخانه‌های استیجاری منتقل شده‌ است

 

در این نشست، حمزه شیخه‌پور، «مسؤول هیأت اجرایی استان تهران»، گزارشی از اهمّ فعالیتهای این استان ارائه دادند. وی در بخشی از گزارش با اشاره به اینکه در ابتدا نمازهای جمعه و کلاسهای قرآن در منازل شخصی یا مکان‌هایی که درخور نبود، برگزار می‌شد افزود: «به برکت جماعت هم‌اکنون این فعالیتها در نمازخانه‌های استیجاری در حال برگزاری است.» وی در بخش دیگری از گزارشش، به ساماندهی نمازخانه‌هایی که زیر نظر شورای امور مساجد استان هستند، اشاره کرد و گفت: «این شورا حدود ۲ سال پیش توسط ستاد اداری جماعت تأسیس شد و تاکنون توانسته است در راستای هماهنگی بیشتر بین مساجد تحت پوشش گام بردارد و مکان‌های نسبتاً درخور و شایسته‌ای برای نمازگزاران اهل سنت تهران فراهم کند.»

 

در پایان اعضای شورای مرکزی در نشست اختصاصی با اعضای هیأت اجرایی استان، آخرین تحولات استان را مورد بحث قرار دادند و ضمن گوش فرا دادن به نقطه‌نظرات و پیشنهادات تک‌تک اعضا، راهکارهایی برای پیشبرد بهتر امور ارایه‌ نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا