خبر های جدید

اتحادیه جهانی علمای مسلمین بمباران مناطق مرزی عراق را محکوم کرد

اتحادیه جهانی علمای مسلمین بمباران مناطق مرزی عراق را محکوم کرد

تهران – پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح

اتحادیه جهانی علمای مسلمین بمباران مناطق مرزی عراق را محکوم کرد

اتحادیه جهانی علمای مسلمین، با صدور بیانیه‌ای بمباران مناطق مرزی عراق را محکوم کرد و از مسؤولان کشور عراق خواست در جهت حفظ مصالح عراق و پاسداشت استقلال و حاکمیت ملی و امنیت مرزها و شهروندان این کشور با یکدیگر متحد شوند.

 

برگردان فارسی بیانیه به این شرح است:

الحمد لله وحده، والصلاه والسلام على المبعوث رحمه للعالمین، وعلى آله وصحبه أجمعین، وبعد؛

اتحادیه جهانی علمای مسلمین، با نگرانی و تأسف، تنش و تفرق داخلی عراق را پیگیری می‌کند. امری که انسجام بافت ملی هویت‌های تشکیل دهنده این کشور را با تهدید مواجه می‌کند و در مواردی با انفجارهای سازمان‌دهی‌شده بسیاری از مردان، زنان، کودکان و بینوایان را در این کشور به سوگ نشانده است.

 

همزمان با این مصایب فراگیر داخلی، مرزهای عراق در اقلیم کردستان، آماج نقض حریم عدیده و بمباران مکرر از سوی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه قرار می‌گیرد.

 

در این وضعیت تأسف‌بار، اتحادیه جهانی علمای مسلمین موارد زیر را یادآوری می‌کند:

 

۱. اتحادیه از کشورهای همسایه می‌خواهد از نقض احترام مرزهای کشور عراق با بمباران یا هر اقدام مشابه خودداری کنند. اتحادیه همچنین کشتن غیرنظامیان بی‌گناه و ویران کردن روستاهای امن و خانه‌های شهروندان را محکوم می‌کند. این اقدام از نظر شرعی ناروا و از نظر انسانی محکوم است. از همین فرصت استفاده می‌کنیم و از دولت عراق و کشورهای همسایه دعوت می‌کنیم مشکلات مرزی را براساس مبانی حسن هم‌جواری و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر حل و فصل نمایند و حرمت مرزها را در راستای حفظ مصالح همه طرف‌ها پاس بدارند.

 

۲. اتحادیه از دولت عراق و عموم مسؤولان این کشور می‌خواهد در برابر ملت عراق پروای خدا را داشته باشند؛ ملتی که از مشکلات، مصایب، کشتار، کوچ اجباری و تبعیض در زمان رژیم گذشته رنج برده است و اکنون نیز رنج می‌برد. گویا زبان حال ملت عراق می‌گوید: "… أُوذِینَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِیَنَا وَمِنْ بَعْدِ مَا جِئْتَنَا…/ ما پیش از آمدن تو و پس از آن که آمدی، مورد اذیت و آزار بوده‌ایم." لذا از مسؤلان عراق می‌خواهیم بر اساس مصالح کلان با هم همکاری نمایند و مصلحت‌های کم‌ارزش و تنگ‌نظرانه را کنار بگذارند و حول محور یک دولت وحدت ملی براساس تخصص و وفاداری هماهنگ شوند.

 

۳. اتحادیه مجددا انفجارهایی را که به سبب آن‌ها هزاران عراقی بی‌گناه جان خود را ازدست داده‌اند ومی‌دهند، به شدت محکوم می‌نماید. این‌گونه اقدامات تنها به سود دشمنان است. خدا را در نظر بگیرید و حرمت خون مسلمان بی‌گناه را پاس بدارید. خداوند بزرگ می‌فرماید: "وَمَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا" نساء/۹۳ هرکس عامدانه مؤمنی را بکشد، سزای او جهنم است و برای همیشه در آن خواهد ماند و مورد خشم و نفرین خدا قرار خواهد گرفت و عذابی فراوان برای او فراهم است.

 

از دست‌اندازی به آبرو و اموال مسلمانان اجتناب کنید، که پیامبر صلی الله علیه و سلم در حدیثی متفق علیه فرموده‌است: خون، مال و آبروی همه مسلمانان بر مسلمان حرام است.

در پایان به همه اهل عراق می‌گوییم این مسؤولیت در پیشگاه خدا بر عهده شماست. براساس ثوابت دین‌تان و ثوابت ملی فراگیر با هم متحد شوید. تاریخ و تمدن عراق بزرگ و باشکوه است و همه را در درون خود جای می‌دهد. چرا باید به کانون نزاع و مرگ تبدیل شود. بدانید خداوند از بابت همه آن‌چه رخ می‌دهد، شما را مورد سؤال قرار خواهد داد.

"والله غالب على أمره ولکن أکثر الناس لا یعلمون" صدق الله العظیم.

دکتر یوسف قرضاوی   رئیس

دکتر علی قره‌داغی – دبیرکل

منبع: اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا