خبر های جدید

رد پای اسلام ستیزی در دولت جدید فرانسه

 

تبدیل یک مسجد به مرکز پلیس در شهر نیس نشان از اعتقادات افراطی دوران سارکوزی دارد که در دولت جدید ریشه دوانده است.  به گزارش اخبار جهان اسلام، کریستین استروزی، شهردار نیس یکی از متعهد ترین سیاستمداران به خواسته های نیکلاس سارکوزی، رییس جمهوری سابق فرانسه در ادامه اعمال اسلام ستیزانه یکی از مساجد این شهر را به مقر پلیس شهرداری تغییر کارآیی داد.

ادامه فعالیت های نژاد گرایانه این سیاستمدار که رنگ برنامه های نیکلاس سارکوزی را دارد نگرانی های بسیاری را در میان مسلمانان این کشور برانگیخته است.

مسجدی نیس به مساحت ۱۴۰ کیلومتر مربع مکان گردهمایی مسلمانان به دست نماینده اتحادیه جنبش های مردمی فرانسه به مقر پلیس تبدیل می شود.رفتارهای نژاد گرایانه این اتحادیه از زمان ریاست جمهوری نیکلاس سارکوزی شکل گرفت و تقویت شد.

کریستین استروزی یکی از مطرح کنندگان موضوع نصب ۸۵۰ دوربین در سالن های عبادی مسلمانان تا سال ۲۰۱۳ در نیس به شمار می رود.

 در همین‌حال، «بوبکر بکری»، نایب رئیس شورای منطقه‌ای مسلمانان ناحیه «آلپ» فرانسه، اعلام کرد: اگر شهردار نیس معتقد است که این مکان خطری برای شهروندان به شمار می‌رود، ما مشکلی با تغییر کارکرد آن به عنوان مرکز پلیس نداریم ولی باید این نکته را متذکر شویم که برای اقامه نماز، نمازخانه و مسجد لازم است و کسی که ادعای احترام به دیگر ادیان را دارد، باید شرایط را برای اقامه نماز در جای مناسب هم مهیا کند.

وی تاکید کرد: مسلمانان حدود ده درصد از جمعیت این ناحیه را تشکیل می‌دهند و در جال حاضر از نبود مراکز مناسب و مساجد برای اقامه نماز رنج می‌برند؛ بنابراین شهردار نباید نیاز این ده درصد را نادیده بگیرد و باید به فکر مکانی مناسب برای آنان باشد.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا