خبر های جدید

اسلام در کنیا با استقبال گسترده ای مواجه شده است.

 

این روزها گرایش به اسلام در کنیا روند رو به رشدی را طی می کند، به گونه ای که بسیاری ازشهروندان این کشور علی رغم موانعی که در جامعه برای آنها وجود دارد، به اسلام روی می آورند.به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از الجزیره، تعداد زیادی از شهروندان کشور آفریقایی کنیا علی رغم موانعی که بر سر راه آنها وجود دارد، این روزها رغبت بالایی از خود نسبت به دین مبین اسلام نشان می دهند و همه روزه تعدادی از آنان به آیین اسلام  گرایش پیدا می کنند.

در همین راستا مراکز اسلامی زیادی در مناطق مختلف این کشور تحت عنوان "رهیافتگان جدید" امر کمک رسانی وارشاد روحی و معنوی آنان را بر عهده دارند تازمینه آشنایی بهتر آنها با اوضاع جدید را فراهم کنند.

شیخ صالح محمد صالح، امام جمعه مسجد جامع کنیا در این خصوص تصریح داشت که اسلام در کنیا با استقبال گسترده گروههای مختلف کنیا مواجه شده است و تاکید کرد که کمتر روزی است که کسی به مسجد جامع نیروبی نیاید و گرویدن خود به دین اسلام را اعلام نکند.

وی همچنین اعلام کرد که در طی فقط پنج روز اخیر، ۹ تن به دین اسلام گرویده اند.

شیخ صالح در مورد انگیزه این افراد از گرویدن به دین اسلام اظهار داشت که عوامل مختلفی وجود دارد که از جمله آنها همزیستی آنان در کنار مسلمانان متعهد و رضایت مندی آنان از آداب مسلمانان را می توان نام برد، کما اینکه بسیاری از آنان بعد از تحقیق و مطالعات عمیق و احساس عدم رضایتمندی از دین خودشان به دلیل کامل نبودن به دین اسلام روی می آورند و در بین آنها از تمامی طبقات جامعه حضور دارند، از کشیشها و حقوقدانان گرفته تا دانشجویان و شهروندان عادی.

گفتنی است دین اسلام که در قرن اول هجری با مهاجرت گروههای مسلمان به این منطقه وارد شده است، بیشترین گسترش را در کشور کنیا داشته است.در حال حاضر حدود ۶۰% از جمعیت این کشور را مسیحیان و ۳۵% جمعیت  را مسلمانان تشکیل می دهند.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا