خبر های جدید

دفتر اخوان المسلمین در اسکندریه اتش زده شد

دفتر اخوان المسلمین در اسکندریه اتش زده شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر اسماعیلیه، در حالیکه مردم مصر در دومین سالگرد انقلاب علیه ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری این کشور تظاهرات کردند، دود سیاه رنگ برخاسته از مقر حزب آزادی و عدالت وابسته به گروه اخوان المسلمین قابل مشاهده است.

اخوان المسلمین اعلام کرده است: معترضان همچنین تلاش کردند به یکی از دفاتر این گروه در منطقه ˈتوفیقیهˈ در شهر قاهره یورش بردند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه حاضر در صحنه تظاهرات، گزارش داد که معترضان به طرف یک ساختمان سنگ پرتاب می کردند و ساکنان منطقه توفیقیه نیز آنها را دنبال می کردند. صدای تیراندازی نیز قابل شنیدن بود، اما مبدا آن مشخص نشده است.

از سوی دیگر، شاهدان عینی گفتند که پلیس شهر اسکندریه روز جمعه به طرف معترضان در جریان درگیری در این شهر، گاز اشک آور شلیک کرد.

همچنین درگیری هایی در شهر ˈسوئزˈ روی داد و معترضان کوشیدند به مقر فرمانداری این شهر حمله کنند، اما پلیس آنها را دور کرد.

طبق این گزارش، نیروهای پلیس و ارتش مصر در شهر قاهره مستقر شدند تا از ساختمان وزارت اطلاعات که دفتر رادیو و تلویزیون دولتی مصر نیز در این ساختمان دایر است، محافظت کنند.

معترضان مصری همچنین تردد وسائط نقلیه در مقابل این ساختمان را برای مدت کوتاهی متوقف کردند.

در قاهره تظاهرات به سوی میدان التحریر برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی علیه دولت محمد مرسی سر دادند.

مخالفان که بیشتر از گروه های سکولار و برخی از وابستگان به رژیم سرنگون شده مبارک هستند، محمد مرسی و اخوان المسلمین را به انحصار قدرت متهم کرده و خواستار کناره گیری وی از ریاست جمهوری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا