خبر های جدید

فراخوان برای اعتصاب عمومی و نافرمانی مدنی در “القصرین” تونس

فراخوان برای اعتصاب عمومی و نافرمانی مدنی در “القصرین” تونس

ناآرامی‌های تونس همچنان ادامه دارد و فراخوانهایی برای اعتصاب عمومی و نافرمانی مدنی در شهر القصرین صادر شده است. شبکه خبری المیادین از صدور فراخوان برای اعتصاب عمومی و نافرمانی مدنی در شهر القصرین در روز دوشنبه خبر داد.

این در حالی است که صدها تونس با برگزاری تجمع مسالمت آمیز در مرکز این شهر بر حمایت خود از خواسته‌های بیکاران تاکید کردند. جوانان حزب کارگران تونس در پایتخت این کشور نیز نیز با برگزاری یک راهپیمایی از خیابان “الحبیب بورقیبه” به سمت کاخ همایشها از عملکرد دولت انتقاد کردند.

و خبر دیگر اینکه وزارت خارجه تونس با صدور بیانیه ای اظهارات المنصف المرزوقی رئیس جمهور سابق این کشور را که گفته بود امارات دشمن انقلابهای عربی است و از کودتاها حمایت می کند به شدت محکوم کرد.  این وزارتخانه همچنین بر علاقه دولت و ملت امارات به کمک به تونس در تمامی عرصه ها تاکید کرد.

وزارت خارج امارات نیز در واکنش به اظهارات مرزوقی اعلام کرد بیشتر صداهایی که امارات را هدف قرار داده است همان صداهایی هستند که حامل پروژه تندروی و طایفه گری در منطقه هستند.

ناآرامی‌های تونس از هفته گذشته در پی مرگ «رضا الیحیاوی» ۲۸ساله یکی از جوانان معترض به بحران بیکاری بر اثر برق گرفتگی نزدیک مقر استانداری  شهر القصرین آغاز و به‌تدریج به مناطق مختلف این کشور کشیده شده است. دولت تونس به منظور مهار بحران در سراسر این کشور قانون منع آمد و شد شبانه وضع کرده است، اما درگیری ها همچنان ادامه دارد.

طی  چند روز گذشته در پی درگیری بین شهروندان تونسی و نیروهای امنیتی این کشور در شهر القصرین  یک پلیس کشته و  دهها نیروی پلیس هم زخمی شده‌اند. همچنین در پی درگیری بین نیروهای پلیس تونس و شهروندان این کشور در شهر القصرین که در اعتراض به بحران بیکاری تظاهرات کرده بودند، دهها نفر زخمی شده اند.

وزارت کشور تونس روز گذشته اعلام کرد، ۴۲۳ تن در پی ناآرامی‌های اخیر که این کشور شاهد آن است، به اتهام «مشارکت در اقدامات خشونت‌آمیز، آشوب و اغتشاشات در همه استان‌ها از زمان آغاز اعتراضات»، بازداشت شده‌اند.

«ولید الوگینی» سخنگوی وزارت کشور تونس تصریح کرد «۸۴ تن از این افراد به دلیل مخالفت با قانون ممنوعیت آمد و شد بازداشت شده‌اند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا