خبر های جدید

دادگاهی دوباره مرسی وادامه تظاهرات

دادگاهی دوباره مرسی وادامه تظاهرات

 جمعی از حامیان اخوان المسلمین مصر با برگزاری تظاهرات و تشکیل زنجیره‌های انسانی در نواحی مختلف این کشور ضمن محکوم کردن “کودتای نظامی” مصر، محاکمه عاملان کشتار تظاهرکنندگان را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمعی از طرفداران اخوان المسلمین مصر روز دوشنبه بار دیگر با برگزاری تظاهرات و تشکیل زنجیره‌های انسانی در قاهره و چند استان دیگر این کشور “کودتای نظامی” مصر و اقدامات نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرده و خواهان آزادی بازداشت شدگان و محاکمه عاملان کشتار تظاهرکنندگان شدند.
دانشجویان دانشگاه‌ها و دانش آموزان مدارس شهر “الشیخ زاید” در قاهره نیز با برگزاری تظاهراتی خواهان آزادی بازداشت شدگان و سرنگونی “دولت کودتا” شدند.
دانشجویان با سر دادن شعار “ملت خواهان اعدام عبدالفتاح السیسی،(وزیر دفاع مصر) و آزادی عمل دانشجویان است” بر لزوم محاکمه عاملان کشتار تظاهرکنندگان در تظاهرات اعتراض‌آمیز اخیر تاکید کردند.
در منطقه “الهرم” واقع در استان “الجیزه” نیز جنبش “۷ صبح” باتشکیل زنجیره‌ای انسانی در خیابان “العریش” ضمن محکوم کردن “کودتای نظامی” خواهان سرنگونی “دولت کودتا” شدند.
در استان اسکندریه “ائتلاف حمایت از مشروعیت” در شهر “برج العرب” با تشکیل زنجیره‌ای انسانی “کودتای نظامی” و اقدامات نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان با در دست داشتن نمادهای میدان “رابعه العدویه” و تصاویر محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر و تصاویر کشته‌شدگان اتراضات اخیر “کودتای نظامی” را محکوم کردند.
از سوی دگر دادگاه مصر روز دوشنبه تصمیم گرفت تا محاکمه محمد بدیع، رهبر گروه اخوان المسلمین و چند تن از رهبران این گروه در حادثه “الطریق الزراعی” در شمال قاهره که به کشته شدن دو تن و زخمی شدن ۳۵ تن دیگر انجامید به ۱۵ فوریه موکول کند.
همچنین یکی از دادگاه‌های مصر تاریخ ۱۳ فوریه را برای محاکمه رهبران اخوان المسلمین در خصوص حوادث “دفتر ارشاد” تعیین کرد.
دادگاه تجدیدنظر شهر “نصر” نیز تصمیم گرفت تا حکم حبس ۳۸ دانشجوی دانشگاه الازهر را به یک سال حبس کاهش دهد.
از سوی دیگر دادگاه کیفری قاهره امروز (سه شنبه) محاکمه محمد مرسی و چند تن دیگر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام دست داشتن در حوادث کاخ ریاست جمهوری مصر از سر می‌گیرد.
این در حالی است که حامیان مرسی خواهان تجمع در مقابل مقر دادگاه و محل محاکمه مرسی شدند.
“ائتلاف حمایت از مشروعیت” در بیانیه‌ای خواهان تجمع مصری‌ها در مقابل مقر دادگاه و محل محاکمه مرسی و میدان‌های مختلف مصر با هدف همبستگی با “شخصیت پایدار انقلاب، رئیس جمهوری مشروع مصر، محمد مرسی” شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا