خبر های جدید

دروغ پردازی رزونامه اماراتی در مورد تبعید دکتر یوسف قرضاوی

دروغ پردازی رزونامه اماراتی در مورد تبعید دکتر یوسف قرضاوی

 یک روزنامه اماراتی اعلام کرد که دولت قطر در پی مواضع تحریک آمیز رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، درصدد تبعید وی از خاک این کشور است.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پانوراما الشرق الاوسط، گزارش های رسانه ای و منابع جدا شده از اخوان المسلمین پیش بینی کردند که قطر به زودی «یوسف القرضاوی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و از رهبران برجسته اخوان المسلمین را به موجب مواضع تحریک آمیز وی علیه برخی از کشورهای خلیج فارس و منطقه، به خارج تبعید می کند.

 روزنامه اماراتی البیان به نقل از نشریۀ فرانسه زبان “ژون افریک” نوشت قرضاوی یک عنصر نامطلوب در قطر است، چرا که مواضع اخیر وی خشم مقامات قطری را بر انگیخته است.

به نوشته این نشریه، قرضاوی به خاطر سیاست های خصمانه ای که در قبال متحدان قطر در داخل شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کرده برای سیاست های قطر یک سنگینی به حساب می آید و اظهارات «خالد العطیه» وزیر خارجه قطر مبنی بر این که سخنان روحانیون در این کشور، بیانگر سیاست های خارجی کشورش نیست، گواه این امر است.

ژون افریک به نقل از یک پژوهشگر مرکز پژوهش های “یافس جونزالس کویجانو” درباره قرضاوی نوشت: قرضاوی اکنون محل نارضایتی «شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر شده است و این امر باعث شده که تاثیر و قدرتش در منطقه کم شود.

قرضاوی چندی پیش از طریق تریبون نماز جمعه در پایتخت قطر، گفت: امارات با حکومت های اسلامی مخالف است و کسانی را که خواهان این گونه حکومت هستند را زندانی می کند که این امر واکنش مقامات اماراتی و احضار سفیر قطر در این کشور را در پی داشت.

این در حالی است که قرضاوی پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر توسط ارتش در ماه جولای سال گذشته میلادی، بارها به انتقاد از دولت موقت پرداخته و ضمن کودتا خواندن برکناری وی، از مردم این کشور خواسته است تا در مقابل نیروهای ارتش و نظامیان بایستند و به اعتراضات خود تا هنگام بازگشت رئیس جمهور برکنار شده به قدرت ادامه دهند.

(امروز جمعه دوم اسفند  نماز جمعه دوحه پایتخت قطر به امامت رییس اتحاد علما برگزار  و بطور مستقیم از تلویزون رسمی آن کشور پخش شد، ایشان در بخش هایی از سخنان خود اظهار داشتند:

-در دوهفته گذشته به سبب بیماری از حضور در منبر نماز جمعه بازماندم و این سرشت بشر و طبیعت دوران سالمندی است به ویژه زمانی که کسی چون من در عمر ۸۸ سالگی قرار داشته باشد. در این مدت بسیاری از  عدم حضور من به هوای نفس خود تعبیر و تفسیرهایی داشتند که هیچکدام با واقعیت مطابقت نداشت. به هر صورت سردمداران رسانه های مفتری و دروغ پراکن بدانند تا زمانی که زنده ام و خردی در سر و زبانی در دهان و توان حرکت دارم بر ضد خودکامگان و حمایت کنندگان از کودتاچیان خطبه خواهم خواند و سخن خواهم گفت. و از بیان سخن حق کوتاه نخواهم آمد، بگذار عده ای از آن خوشنود و عده ای ناخشنود باشند. خشم و خوشنودی این  و آن برای من هیچ اهمیتی ندارد آنچه انشاء الله برایم مهم است خوشنودی خداوند است.)

لینک گزیده خطبه در سایت رییس اتحاد

http://www.qaradawi.net/component/content/article/7185.html

لینک خطبه جمعه امروز بر روی یو تیوپ:

https://www.youtube.com/watch?v=VErzJmRMI04&list=UUjSDxRfz9V6ClPMwPZC3NyA&feature=c4-overview

نقل از صلاح الدین نت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا