خبر های جدید

پیام های تبریک سیاستمداران اروپایی و آمریکایی به مناسبت آغاز ماه رمضان

«سعیده وارسی» وزیر امور اقلیت های دینی در انگلستان فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان در انگلیس و سایر کشورهای جهان تبریک گفت.
، وارسی بیان نمود: رمضان فرصتی خوبی برای تفکر و تامل در رحمت خداوندی و گسترش ارزش های اسلامی می باشد ، در این ماه میلیون ها انسان در امور خیریه و کمک به دیگران همکاری می کنند به طوری که سالانه بیش از پیروان هر دین دیگری در جمع اوری صدقات شرکت می کنند.

وی تاکید کرد در سال جاری نیز تمام مساجد کشور درب های خود را به روی مومنان باز کرده و آن ها را با توزیع افطاری مهمان خود می کنند.

سعیده  وارسی و « ساجد جاوید» دو وزیر مسلمان دولت انگلستان هستند.

دولت استرالیا نیز فرا رسیدن ماه رمضان را به مسلمانان ساکن در ان و تمام جهان تبریک گفت . « جولی بیشاب» وزیر امور خارجه استرالیا گفت ماه رمضان فرصتی برای تشکر از مسلمانان استرالیایی و همکاری آنان در ساخت کشور و شکوفایی آن است

وی تاکید کرد که ماه رمضان پیام بخشش و رحمت و امید  را به جهانیان می رساند و این پیامی است که همگان می توانند  در نشر آن همکاری کنند.

خبرگزاری کویت  به نقل از  «دیوید کارمرون» نخست وزیر انگلستان تصریح کرد که وی در پیام تبریک مشابهی بیان نمود  که رمضان ماه ویژه ای برای مسلمانان و زمانی برای تفکر و بخشش است .

وی با اشاره به مشارکت مسلمانان در کارهای خیریه و صدقه  و با بیان این که مسلمانان انگلستان بیشتر از سایر اقلیت ها در فعالیت های خیرخواهانه اجتماعی شرکت می کنند بیان کرد صدقه های مسلمانان که از طریق مساجد، جمعیت های دینی و سازمان های مختلف جمع اوری می شود به افراد زیادی از جمله سیل زدگان داده شد

« نک کلینگ» معاون وی نیز رمضان را ماه صبر و همبستگی اجتماعی نامید و آن را به مسلمانان تبریک گفت.

پایگاه الان نیز نوشت: «جان کری » وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای ضمن تبریک این ماه گرامی نوشت مسلمانان در آمریکا رمضان را به شیوه ای جشن می گیرند که نشان دهنده روح اجتماعی است که آنان را به یکدیگر مرتبط می سازد.

وزیر خارجه آمریکا در پایان با تاکید بر این که تنوع گروه های مختلف دینی منبع اصلی قدرتی برای ایالات متحده آمریکا و نشان دهنده ازادی ادیان در این کشور است ؛ از برگزاری مراسم افطار گروهی خبر داد که در مقر وزارت خارجه برگزار می شود و شخصیت های اسلامی بزرگ در آن حضور خواهند داشت.

به نقل از پایگاه بوابه القاهره؛ « باراک اوباما» ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا  به همراه همسرش« میشل اوباما» با بیان تبریک فرا رسیدن ماه رمضان به مسلمانان تصریح کرد رمضان فرصتی برای همبستگی مسلمانان جهان با افراد و گروه هایی است که به دلیل سختی ها و تبعیض های اجتماعی از نابرابری رنج می برند.

وی همچنین بیان کرد مسلمانان امسال نیز همچون سال های دیگر بر سر سفره افطار کاخ سفید حضور خواهند یافت و در آن روز از زحمات باارزشی که برای امریکا کشیده اند قدرددانی خواهد شد.

منبع: پایگاه های الیوم السابع ، خبرگزاری کویت ، شبکه تلویزیونی الان، بوابه القاهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا