خبر های جدید

استقبال استرالیایی‌ها از پویش‌های مبارزه با اسلام‌هراسی

مردم استرالیا در پاسخ به موج فزاینده اسلام‌هراسی در این کشور با برگزاری تظاهرات‌ها، راه‌اندازی پویش‌های متعدد در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از حجاب در اماکن عمومی، همبستگی خود را با جمعیت مسلمان این کشور اعلام می‌کنند.
مردم استرالیا در پاسخ به جو به‌وجود آمده در این کشور به فعالیت‌هایی که در راستای گسترش همبستگی اجتماعی راه‌اندازی شده‌، پیوسته‌اند.
پویش «همبستگی با بانوان محجبه» یکی از این اقدامات است. یک بانوی غیرمسلمان استرالیایی با راه‌اندازی این پویش در شبکه اجتماعی فیسبوک، ضمن اینکه عکسی از خود را با حجاب اسلامی به نمایش گذاشته، دیگر بانوان استرالیایی را به حمایت از مسلمانان فرا خوانده است. این صفحه تاکنون بیش از ۷ هزار عضو داشته است.
بانوان مسلمان نیز با حضور در این صفحه از تلاش‌هایی که در راستای زدودن تصورات نادرست در مورد مسلمانان و حجاب صورت می‌گیرد و نیز از بانی این پویش قدردانی می‌کنند.
صفحه دیگری در فیسبوک به نام «غیرمسلمانان استرالیایی از مسلمانان حمایت می‌کنند» نیز هفته گذشته راه‌اندازی شد که حدود ۶ هزار عضو دارد.
این صفحه نیز به گفته مدیران آن، با هدف مقابله با اسلام‌هراسی و تبعیض علیه مسلمانان استرالیا راه‌اندازی شده است.
سالی بالکان، شهروند بودایی استرالیا نیز قصد دارد، راهپیمایی همبستگی با مسلمانان برگزار کند که قرار است در همه ایالت‌های استرالیا با حضور پیروان همه ادیان برگزار شود.
هاکان هارمان، مدیر اجرایی کمیسیون روابط اجتماعی استرالیا نیز با انتقاد از رفتارهای اسلام‌‌ستیزانه اعلام کرد: همه مردم باید در مقابل این اقدامات بایستند و با خشونت و نفرت مقابله کنند و هرگونه اذیت و آزاری را گزارش دهند. رفتار یک اقلیت خطرناک نباید سبب بی‌‌احترامی به همه شود.
هارمان در پی انتشار بیانیه مشترک ۲۵۰ مسجد استرالیا به بیان این سخنان پرداخت. بیانیه مساجد استرالیا بر محافظت از زندگی انسان‌ها به‌عنوان یکی از اصول اسلام و وظیفه مسلمانان در حمایت از انسانیت تأکید داشت.
منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا