خبر های جدید

برگزاری نماز عید قربان اهل سنّت تهران در اماکن ویژه

اهل سنت تهران نماز عید قربانبرگزاری نماز عید قربان اهل سنّت تهران در اماکن ویژه
تهران – پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح
اهل سنت تهران نماز عید قربان را در اماکن ویژه خود برگزار کردند

نماز باشکوه عید قربان، با استقبال کم‌نظیر مردم در نمازخانه‌های اهل سنت استان تهران برگزار شد.

خطیب نمازخانه صادقیه تهران، استاد محمود ویسی بود، که خطبه‌ی اول را به تشریح قربانی دادن و قربانی شدن اختصاص داد. وی با اشاره به اینکه برای ابراهیمی شدن باید از اسماعیل‌ها گذشت، گفت: از اسماعیل‌ها گذشتن سخت است و انسان با تمرین قربانی کردن و قربانی شدن به آنجا که بایسته او است می‌رسد. وی افزود: ابراهیم خلیل الله شد، زیرا تمام دل ابراهیم مسخر محبت خدا بود و حتی محبت پسرش نیز نتوانست جای محبت خدا را در دلش تنگ کند و محبت پدر و پسری نتوانست مانع اجرای فرمان الهی شود.

وی در ادامه‌ی خطبه با نقل قولی از مرحوم دکتر علی شریعتی گفت: اسماعیل‌ها بسیار و متعددند. اسماعیل ابراهیم پسرش بود ولی اسماعیل هر کسی با توجه به وضعیت ایمانش متفاوت است. از مال گرفته تا مقام و شهرت می‌تواند برای انسان‌های گوناگون این جایگاه را داشته باشد. ممکن است اسماعیل کسی دیگر این باشد که دیده شود و جلوی دوربین‌ها ژست بگیرد. وی افزود: اسماعیل‌ها باید یکی پس از دیگری ذبح شوند تا انسان موحد شود و مثل ابراهیم به مقام خلیل اللهی برسد.

خطیب نماز عید صادقیه، در ادامه سه ویژگی برجسته حضرت ابراهیم را صداقت، صفا و وفاداری برشمرد و افزود: دل ابراهیم که مصفا شد ثمره‌اش خلیل الله شدن بود. ابراهیم دلش را خانه‌ی خدا کرد  و خداوند دلش را صفا داد و بعد از این صفای دل، ابراهیم اهل وفا شد.

در پایان خطبه ماموستا ویسی احکام قربانی کردن را به طور خلاصه‌ برای نمازگزاران تشریح کرد.

شایان ذکر است علاوه بر نمازخانه‌ی صادقیه و تهرانپارس، در نمازخانه‌های وحیدیه، شهر قدس، هفت‌جوب کرج، رضی‌آباد، نسیم‌شهر و مسجد النبی شهرک دانش و برخی اماکن دیگر نیز نماز عید قربان اقامه شد.

گفتنی است روز یکشنبه به طور شفاهی به برخی از اماکن متعلق به اهل سنت ابلاغ شده بود که از برگزاری نماز عید قربان خودداری نمایند؛ اما پیگیری‌ها نتیجه داد و مصوبه‌ی ممانعت اجرا نشد. در این میان مکاتبات فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس، به‌ویژه پیگیری مجدانه و مستمر مهندس محمودزاده نماینده  مردم مهاباد و رئیس فراکسیون از لحظه ابلاغ مصوبه تا ساعات منتهی به برگزاری نماز شایسته تقدیر است.
منبع اصلاح وب

یک دیدگاه

  1. سلام! در شرایطی که از برگزاری انواع مراسم دینی اهل سنت در خود مناطق سنی نشین ممانعت به عمل می آید و در برخی موارد هم با محدودیت شدید روبرو می شود، چگونه می توان انتظار داشت که در شهری مانند تهران، چنین مراسمی با آزادی کامل برگزار گردد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا