خبر های جدید

برای اولین‌بار؛ کلیسای جامع واشینگتن پذیرای نمازگزاران می‌شود

برای اولین‌بار؛
کلیسای جامع واشینگتن پذیرای نمازگزاران می‌شود

کلیسای جامع ملی آمریکا در شهر واشینگتن دی‌سی که محل برگزاری مراسم درگذشت رؤسای جمهور آمریکا و مراسم‌های بزرگ دینی این کشور است، این هفته برای اولین‌بار میزبان نماز جمعه مسلمانان می‌شود.این کلیسای جامع که سابقه برگزاری برنامه‌های بین‌ادیان را دارد، با برپایی نماز جمعه قصد دارد با دعوت از علمای مسلمان برای برگزاری نماز روز جمعه در چنین کلیسای مورد توجهی، پیامی را به مردم برسانند.
رضوان جاکا، سخنگوی مسجد «آدامز» در شهر «استرلینگ» ویرجینیا که یکی از حامیان برگزاری این برنامه است، می‌گوید: ما می‌خواهیم جهانیان ببینند که جامعه مسیحی ضمن همکاری با مسلمانان از آزادی دینی ما حمایت می‌کند همانطور که ما هم خواهان آزادی دینی برای همه اقلیت‌ها هستیم.مراسم نماز جمعه از ساعت ۱۲:۲۰ با حضور ۱۰۰ میهمانان مدعو در کلیسای جامع برگزار خواهد شد.
برگزاری این مراسم حاصل همکاری «جینا کمپل»، مدیر برگزاری نیایش‌های کلیسای جامع واشینگتن و «ابراهیم رسول» سفیر مسلمان آفریقای جنوبی در آمریکا است که پیش از این مراسم یادبود «نلسون ماندلا» را برگزار کردند.
رسول در بیانیه‌ای اعلام کرد: برپایی نماز جمعه در کلیسای جامع اتفاق بزرگی در روابط مسلمانان و مسیحیان است؛ به جهانی نیاز داریم که همه ادیان و عقاید آزاد باشند و از هرگونه تعصب، اسلام‌هراسی، نژادپرستی و مسیحیت‌ستیزی پرهیز شود و انسانیت و ایمان گرامی داشته شوند.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، جمعیت اسلامی شمال آمریکا، شورای روابط عمومی مسلمان، مسجد محمد واشینگتن از جمله نهادهایی هستند که با کلیسای جامع در برگزاری نماز جمعه همکاری می‌کنند.خطبه نماز جمعه توسط «ابراهیم رسول»، سفیر مسلمان آفریقای جنوبی در آمریکا ایراد خواهد شد

منبع: ایکنا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا