خبر های جدید

افزایش ۱۱۰ درصدی احساسات ضداسلامی در فرانسه

افزایش ۱۱۰ درصدی احساسات ضداسلامی در فرانسه

این روزها و در پی تبعات ناشی از حمله تروریستی به محل دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در فرانسه، اقدامات و حملات ضداسلامی نیز به شدت در این کشور افزایش یافته به طوریکه میزان احساسات ضدمسلمانان فرانسه افزایش خیره کننده ۱۱۰ درصدی پیدا کرده است.
حمله به نهادهای اسلامی، مساجد و مسلمانان در کل فرانسه تنها از ابتدای ژانویه ۱۱۶ مورد گزارش شده که دو برابر میزان حملات به مسلمانان در ژانویه سال ۲۰۱۵ است.

نهاد نظارتی ملی فرانسه علیه اسلام هراسی با اعلام این آمار افزوده است ۱۰۰ مورد حمله ضداسلامی فقط بین دو روز ۷ تا ۹ ژانویه ( روزهای پس از حمله به نشریه شارلی ابدو) رخ داده است. این نهاد مذهبی متعلق به مسلمانان فرانسه می گوید از این حملات ۲۸ مورد در محل مسجد و نمازخانه مسلمانان رخ داده است.

عبدا… ذکری رییس این نهاد نظارتی با انتقاد از رفتار ناجوانمردانه با مسلمانان این کشور اعلام کرد همواره و در همه موارد مسلمانان به ارزشهای دمکراسی و سکولاریته در فرانسه احترام گذاشته اند و اقدام چند تروریست نباید به پای همه نوشته شود.

در حالی که احساسات و اقدامات ضداسلامی در فرانسه این روزها به اوج خود رسیده، اقدامات منفعلانه و نامناسب دولت فرانسه در برخورد با این اعمال نیز انتقادات بسیاری را برانگیخته است به طوری که بسیاری از جمعیت ۵ میلیونی مسلمانان فرانسه فکر می کنند در این کشور بیگانه هستند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا