خبر های جدید

زنان مسلمان محروم‌ترین گروه اقتصادی بریتانیا هستند

گزارش مجلس عوام بریتانیا
زنان مسلمان محروم‌ترین گروه اقتصادی بریتانیا هستند

گزارش کمیته زنان و برابری مجلس عوام بریتانیا تاکید می‌کند زنان مسلمان به دلیل تبعیضات مختلف، محروم‌ترین گروه در این کشور از نظر اقتصادی هستند. کمیته زنان و برابری مجلس عوام بریتانیا پس از بازدید از گروه‌های مختلف مسلمان در این کشور برای تولید این گزارش تاکید می‌کند زنان مسلمان در سه سطح محروم هستند: قومیتی، پوششی و برابری اجتماعی.

این گزارش که تحت عنوان «فرصت‌های استخدام برای مسلمانان در بریتانیا» منتشر شده، می‌گوید سه سطح ذکر شده زنان را در محل کار و یا آنهایی که به دنبال شغل هستند، تحت تاثیر قرار می‌دهد و مسلمانان محروم‌ترین اقلیت قومی مذهبی در بریتانیا هستند.

به نوشته وبگاه خبری «میدل ایست آی» این گزارش با توجه به یافته‌های دفتر آمار ملی انگلیس در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد فقط ۳۵ درصد از زنان مسلمان ۱۶ تا ۲۴ ساله شاغل هستند اما حدود ۷۰ درصد دیگر زنان بریتانیا استخدام شده‌اند.

بر این اساس، بیش از نیمی از زنان مسلمان در بریتانیا به دلیل مشکلات و تبعیضات مختلف، از نظر اقتصادی غیرفعال هستند. این در حالی است که یک چهارم دیگر زنان جامعه بریتانیا چنین وضعیتی دارند.

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا تصریح می‌کنند زنان مسلمان برای استخدام شدن به‌خاطر نام، دین یا پوشش مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا