خبر های جدید

چرا امیر قطر در کنفرانس مصر شرکت نکرد؟

چرا امیر قطر در کنفرانس مصر شرکت نکرد؟

دولت قطر از شرکت نکردن تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در کنفرانس اقتصادی شرم الشیخ مصر خبر داد و اعلام کرد که سلطان بن راشد الخاطر قائم مقام وزیر اقتصاد قطر در راس هیاتی در این کنفرانس شرکت کرده است.

برخی ناظران معتقدند عدم حضور امیر قطر در این کنفرانس اقتصادی درست زمانی که روسای جمهور، مقامات کشورهای عربی و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در آن حضور دارند، بیانگر ادامه اختلافات بین قاهره و دوحه است.

بحران در روابط مصر و قطر از آنجا آغاز شد که دولت جدید مصر، قطر را به تحریک و مداخله در مسائل داخلی مصر متهم کرد و وزارت خارجه مصر ۴ ژانویه، سفیر قطر در قاهره را فرا خواند و وی نیز خاک مصر را ترک کرد. یک ماه بعد نیز دولت مصر، کاردار قطر را در غیاب سفیر فرا خواند و از وی خواست تا پیام اعتراض مصر را به مقامات قطر منتقل کند.

بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر ارسال دومین پیام اعتراض آمیز در یک ماه را در روابط مصر و قطر بی سابقه توصیف کرد. ۵ فوریه نیز سفیر مصر در قطر به کشورش بازگشت؛ بدون اینکه قاهره رسما فراخوانی وی از دوحه را اعلام کند.

” طارق عادل ” نماینده دائم مصر در اتحادیه عرب نیز ۱۸ فوریه ۲۰۱۵ میلادی، دولت قطر را به حمایت از تروریستم متهم کرد. درمقابل، قطر نیز ۱۹ فوریه ۲۰۱۵ سفیر خود را برای رایزنی از قاهره فرا خواند. همان روز کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشستی، اتهامات مصر به قطر مبنی بر حمایت از تروریسم را رد کرده و آن را در تضاد با حقیقت دانستند.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا