خبر های جدید

خانواده مرسی از پنجمین سال حضورش در سلول انفرادی خبر دادند

خانواده مرسی از پنجمین سال حضورش در سلول انفرادی خبر دادند

خانواده رئیس جمهور برکنار شده مصر در بیانیه‌ای اعلام کردند، با حلول ماه رمضان وی برای پنجمین سال متوالی است که در سلول انفرادی بوده و اجازه دیدار با خانواده و تیم حقوقی خود را ندارد.

خانواده مرسی در بیانیه‌ای اعلام کرد، باید افکار عمومی و ملت مصر بار دیگر در جریان حوادثی که برای مرسی از زمان برکناری از ژوئیه ۲۰۱۳ رخ می‌دهد قرار بگیرند.

طبق این بیانیه، مرسی کاملا از دیدار با هر فردی ممنوع است و در سلول انفرادی به سر می‌برد و طی پنج سال بازداشتش تنها دو بار توانسته با خانواده و تیم دفاع قانونی خود دیدار داشته باشد.
خانواده مرسی تاکید کردند، چیزی از جا و شرایط بازداشت مرسی و وضعیت سلامتی‌اش به ویژه پس از اظهارات وی درباره به خطر افتادن جانش و اینکه بارها در جلسات محاکمه مستقیما در داخل بازداشتگاهش مورد تهدید قرار گرفته، نمی‌دانند.

خانواده مرسی رژیم عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر را در رابطه با شرایط بازداشت مرسی به مخالفت با همه قوانین اساسی و اصول دیوان عدالت در مصر و در دنیا متهم کردند. در پایان بیانیه مذکور آمده است، عدم دیدار و اطمینان از حال مرسی در طول پنج سال نقض حقوق بشر و همه قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و جنایت بزرگ یعنی کودتای نظامی علیه اوست.

سازمان‌های حقوق بشری بارها از سابقه مصر در زمینه حقوق بشر انتقاد کردند زیرا اوضاع این کشور در سایه حکومت سیسی شاهد نابسامانی است و طبق اعلام این سازمان‌ها مقامات مصری کمپینی راه‌اندازی کردند که همه اشکال مخالفت علیه خود را شامل می‌شود.

این درحالی است که حامیان سیسی معتقدند اقدامات امنیتی و اقتصادی وی برای حفظ ثبات کشور به دنبال آشوب و اعتراضات ۲۰۱۱ و براندازی حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر و مقابله با چالش‌های بزرگ اقتصادی و شکست اسلام‌گراهای تندرو ضروری است.

هفته گذشته سیسی عفو بیش از ۳۳۰ زندانی را صادر کرد که بسیاری از آن ها جوانانی بودند که در تظاهرات اعتراض‌آمیز سال‌های گذشته مشارکت داشتند.

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا