خبر های جدید

آخرین خبرها از دادگاهی حسنی مبارک و فرزندانش

حضور مجروحان انقلاب ۲۵ ژانویه در دادگاه

به گزارش رحماء به نقل از الیوم السابع، وزارت داخلی مصر با ارسال ابلاغیه‌هایی از مجروحان انقلاب ۲۵ ژانویه خواست، راس ساعت ۸ در دادگاه حضور داشته باشند.

وزارت داخلی حضور این مجروحان را که شاهد بشمار می‌آیند در دادگاه ضروری تلقی می‌کند.

گفته می‌شود، هایدی راسخ و خدیجه جمال همسران جمال و علاء مبارک هم در دادگاه حضور خواهند داشت، اما خبری مبنی بر این که سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک هم در دادگاه حضور می‌یابد خبری منتشر نشده است.

اما منتصر الزیات، وکیل جماعت‌های اسلامی در رابطه با محاکمه مبارک گفت که خانواده‌های شهدا جز با قرار گرفتن مبارک در قفس و حضور در دادگاه آرام نخواهند شد.

در همین راستا ائتلاف جوانان انقلاب که جنبش‌های ۶ آوریل و عدالت و آزادی و احزاب الجبهه و الکرامه و التجمع را دربرمی‌گیرد با دادن فراخوانی خواستار تجمع مصری‌ها در برابر ساختمان دادستانی مصر شدند.

قرار است محاکمه حسنی مبارک از اسنوبردی [تلویزیون بزرگ] که در مقر دادستانی وجود دارد بطور مستقیم پخش شود.

ایجاد تدابیر شدید امنیتی برای تامین امنیت دادگاه مبارک

به گزارش رحماء به نقل از روزنامه المصریون، یک منبع دولتی بلندپایه تاکید کرد که براساس توافقات بعمل آمده میان شورای عالی نیروهای مسلح با دولت، حسنی مبارک طبق موعد مقرر به قاهره و دانشکده پلیس منتقل شود.

به گفته این منبع، مبارک در دادگاه محاکمه امروز خود حضور خواهد داشت، اما به دلیل شرایط جسمی این احتمال وجود دارد که در جلسات بعدی حضور نیابد.

اما وزارت داخلی در هماهنگی با دیگر نیروهای مسلح مصر تدابیر امنیتی شدیدی را برای انتقال مبارک و جمال و علاء، دو پسر و العادلی و دیگر متهمان تدارک دیده‌اند.

در این طرح امنیتی بیش از ۲۰ زره‌پوش و ۳ هزار نظامی و افسر دستگاه امنیتی و تحقیقات جنایی و امنیتی حضور دارند.

این نیروها اطراف ساختمان دانشکده مستقر شده و به دقت اوضاع را زیر نظر دارند و تمام کسانی که به دادگاه فراخوانده شده‌اند، پس از ارائه کارت شناسایی اجازه حضور در دادگاه را خواهند یافت.

همچنین خیابان‌های اطراف دانشکده بویژه در منطقه النصر با محدودیت رفت و آمد مواجه بوده و نیروهای امنیتی مجهز به انواع تجهیزات و سگ‌های پلیس هستند

درگیری بین مردم و مزدوران مبارک در اطراف دادگاه

به گزارش رحماء به نقل از شبکه الجزیره، تعدادی از مزدوران حسنی مبارک با سنگ و چوب به مردم در اطراف دانشگاه پلیس حمله کردند و اکنون درگیری‌های پراکنده بین مردم و مزدوران در جریان است.

شبکه الجزیره با پخش تصاویری زنده از این درگیری‌ها تاکید کرد که نیروهای امنیتی حضور گسترده ای در این منطقه یافته اند و مردم نیز در اطراف ساختمان حضور دارند.

بنا بر گزارش خبرنگار این شبکه هزاران نفر از مردم ساختمان دانشگاه را محاصره کرده‌اند و صدها ماشین پلیس در اطراف ساختمان مستقر شده‌اند تا مانع از هرگونه تحرک مردم شوند.

شهر قاهره در آستانه محاکمه حسنی مبارک رئیس مخلوع مصر به شدت امنیتی است و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در سرتاسر شهر مستقر شده اند تا شرایط را برای محاکمه مبارک فراهم کنند و مانع از تظاهرات احتمالی شوند.

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی بین مردم و نیروهای ارتش در اطراف میدان التحریر روی داده است و نیروهای نظامی با گاز اشک آور و باتوم با مردم درگیر شده‌اند و برای متفرق کردن انقلابیون تیر هوایی شلیک کردند.

مردم خواستار قصاص حسنی مبارک شدند

به گزارش رحماء به نقل از شبکه الجزیره، هزاران نفر از مردم در اطراف دانشگاه پلیس قاهره محل محاکمه حسنی مبارک با سر دادن شعار خواستار قصاص وی شدند.

همچنین با ادامه درگیری بین مردم و مزدوران مبارک در اطراف دانگشاه نیروهای پلیس ضد شورش در اطراف دادگاه حضور گسترده‌ای یافته‌اند و ماشین های پلیس درب های رودی را به محاصره درآورده اند.

مزدوران مبارک با سنگ و چوب به مردم که خواستار قصاص مبارک بودند حمله کردند.

وضعیت در قاهره به شدت امنیتی است و مبارک با یک بالگرد اورژانس وارد دانشگاه پلیس قاهره شد.

آخرین مکان سخنرانی مبارک اولین مکان محاکمه او شد

به گزارش رحماء به نقل از روزنامه مصری الدستور، حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر در حالی در دانشکده پلیس مصر حضور می‌یابد که میان حضور کنونی وی با آخرین حضورش در این دانشکده تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

دانشکده پلیس قاهره همان جایی است که مبارک آخرین بار پیش از انقلاب ژانویه تحت عنوان رئیس جمهور مصر حضور یافت و در آن سخنرانی کرد، اما هم اکنون به عنوان یک متهم در این دانشکده حضور می‌یابد تا از اتهامات وارده به خود در کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری دفاع کند.

این درحالی است که گفته شده، مبارک از دادگاه درخواست کرده به بهانه نامساعد بودن حالش حضورش در دادگاه نیم ساعت و حداکثر بیش از یک ساعت بطول نیانجامد.

منابع آگاه گفتند: سوزان همسر مبارک از شرم الشیخ تماس‌هایی با برخی از افراد خانواده و وکیل مدافعشان گرفته تا درباره حضور مبارک و دو پسرش در دادگاه با وی صحبت کند.

تشکیل سپر نظامی در اطراف دادگاه حسنی مبارک

به گزارش رحماء نیروهای ارتش و پلیس در اطراف کاخ ریاست جمهوری سپر انسانی ایجاد کرده اند تا مانع از اوج گیری اعتراضات مردمی در اطراف محل محاکمه وی شوند.

الجزیره گزارش داد: همچنین درگیری‌های پراکنده بین مردم و مزدوران مبارک در محل اطراف دادگاه در جریان است و مزدئران مبارک که خواستار محاکمه نشدن وی هستند با چوب و سنگ به مردم معترض حمله کردند.

از سوی دیگر العربیه گزارش داد که یک تیم پزشکی حسنی مبارک را در دادگاه همراهی می‌کنند.

هم اکنون مبارک و دو پسرش با یک بالگرد به دانشگاه پلیس منتقل شده است.

مبارک به قاهره منتقل شد

به گزارش رحماء به نقل از الیوم السابع،‌ سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان و انتشار اخباری مبنی بر امکان عدم حضور مبارک در دادگاه،‌ وی به قاهره منتقل شد.

ساعاتی پیش مبارک به قاهره رسید تا در اولین جلسه دادگاه خود در دانشکده پلیس حضور یابد و در بیمارستان این دانشکده که پیشاپیش برای بستری شدن وی مهیا شده بود، بستری شد.

قرار است، مبارک در طول دوره محاکمه در بیمارستان دانشکده پلیس بستری باشد و به جای دیگری منتقل نشود.

از سوی دیگر جمال و علاء مبارک، دو پسر حسنی مبارک نیز ساعتی پیش به دانشکده پلیس منتقل شدند تا آنها نیز در داگاه در کنار پدرشان حضور داشته باشند.

دادگاه به ریاست قاضی "احمد رفعت " برگزار می‌شود و اتهاماتی که به آن رسیدگی خواهد شد، کشتار تظاهرات‌کنندگان و سوء استفاده از نفوذ خود است.

جمال و علاء مبارک در میان تدابیر امنیتی شدید و توسط یک خودروی زره‌پوش به دادگاه منتقل شدند، این درحالی است که مبارک بوسیله یک هواپیما به قاهره منتقل شد.

شادی انقلابیون مصری همزمان با ورود مبارک به دادگاه

به گزارش رحماء همزمان با ورود بالگرد حامل حسنی مبارک به فرودگاه قاهره و انتقال وی با یک خودرو به دانشگاه پلیس محل محاکمه وی، مردم با شادی پرداختند.
حسنی مبارک و دو فرزندش به همراه "حبیب العادلی " وزیر کشور سابق مصر وارد دانشگاه پلیس قاهره محل برگزاری دادگاه شدند.
مبارک پس از پیاده شدن از بالگرد با یک خودرو هایس سفیدرنگ وارد محوطه دادگاه شد.

مبارک قرار است به اتهام کشتار مردم طی قیام مصر، صدور گاز این کشور به قیمت پائین به رژیم صهیونستی و اتهامات وارده درباره فساد مالی محاکمه شود.

"احمد رفعت " قاضی این دادگاه است و تلویزیون مصر هم قرار است، روند دادرسی را از ابتدا تا انتها پوشش و بطور مسقیم پخش کند، صرف نظر از این‌که خبرنگاران خارجی و داخلی نیز اجازه ندارند در دادگاه حضور داشته باشند.

 

مبارک و دو فرزندش برای محاکمه وارد دانشگاه پلیس قاهره شدند

به گزارش رحماء تلویزیون رسمی مصر "المصریه " در خبری فوری اعلام کرد که حسنی مبارک و دو فرزندش به همراه حبیب عادلی وزیر کشور سابق مصر وارد دانشگاه پلیس قاهره محل برگزاری دادگاه شدند.

مبارک قرار است به اتهام کشتار مردم طی قیام مصر، صدور گاز این کشور به قیمت پائین به رژیم صهیونستی و اتهامات وارده درباره فساد مالی محاکمه شود.

"احمد رفعت " قاضی این دادگاه است و تلویزیون مصر هم قرار است، روند دادرسی را از ابتدا تا انتها پوشش و بطور مسقیم پخش کند، صرف نظر از این‌که خبرنگاران خارجی و داخلی نیز اجازه ندارند در دادگاه حضور داشته باشند.

تازه‌ترین اخبار از محاکمه مبارک و دو فرزندش

به گزارش رحماء "حسنی مبارک " دیکتاتور مخلوع مصر و دو فرزندش به همراه "حبیب عادلی " وزیر کشور سابق مصر قرار است امروز در دانشکده پلیس قاهره محاکمه شوند.

مبارک قرار است به اتهام کشتار مردم طی قیام مصر، صدور گاز این کشور به قیمت پائین به رژیم صهیونیستی و اتهامات وارده درباره فساد مالی محاکمه شود.

"احمد رفعت " قاضی این دادگاه است و تلویزیون مصر هم قرار است روند دادرسی را از ابتدا تا انتها پوشش و به‌طور مسقیم پخش کند، صرف‌نظر از اینکه خبرنگاران خارجی و داخلی نیز اجازه ندارند در دادگاه حضور داشته باشند.

منبع: رحما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا