خبر های جدید

رهبری حزب عدالت و توسعه ترکیه به “یلدریم” سپرده شد

رهبری حزب عدالت و توسعه ترکیه به “یلدریم” سپرده شد

رهبری حزب عدالت و توسعه ترکیه به “احمد داوود اوغلو،” نخست‌وزیر مستعفی ترکیه روز یکشنبه در کنگره سراسری حزب عدالت و توسعه گفت: من امروز رهبری حزب عدالت و توسعه را به “بینالی یلدریم” تسلیم می‌کنم. وی گفت: سال های طولانی در خدمت مردم بودم و از این پس نیز در هر زمانی در خدمت آنها خواهم بود.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: “بینالی یلدریم” در سخنرانی خود در نشست فوق العاده حزب عدالت و توسعه ترکیه در آنکارا گفت: ما اجازه تشکیل کشور در داخل کشور را نخواهیم داد و به خیانتکاران اجازه نخواهیم داد در داخل کشور باشند. عده ای برای کودتا تلاش کردند، اما مردم ما به آنها درس عبرت دادند و با صندوق های رأی به آنها سیلی زدند. ما به عملیات نظامی و امنیتی تا زمان پاکسازی ترکیه از تروریست ها و از بین بردن همه خطرات برای امنیت خود ادامه خواهیم داد.

یلدریم افزود: ما اجازه تجزیه ترکیه را نخواهیم داد و به جنگ ضد تروریسم با عزم و اراده و قاطعیت ادامه خواهیم داد. ما وحدت ترکیه قوی را حفظ خواهیم کرد. ملت ترکیه تروریسم و بازی های داخلی و خارجی را به چالش کشید و همه تلاش ها را برای ضربه زدن به وحدت ما  ناکام گذاشت. اعضای حزب عدالت و توسعه مانند شیر در برابر تلاش ها برای ایجاد هرج و مرج و گسترش تروریسم در کشور ایستادگی می کنند. ما در برابر فشارها برای تجزیه ترکیه تسلیم نخواهیم شد.

وی گفت: تونلی را در زیر دریا احداث خواهیم کرد که بزرگترین تونل در جهان خواهد بود. هر چه هم ضد ما توطئه چینی کنند، به کار خود و به دستاوردهای خود در مسیر رسیدن به اهدافمان ادامه خواهیم داد. در چند ماه آینده طرح های بزرگی را احداث خواهیم کرد و بزرگترین فرودگاه جهان را هم خواهیم ساخت. به همین علت ضد ترکیه توطئه چینی می شود.

یلدریم افزود: ترکیه در بین کشورهای بزرگ حضور خواهد داشت و تولید و صنعت را گسترش خواهیم داد. حزب ما حزب مستضعفین و حزب همه ملت ترکیه است و برای تحقق اهداف چشم انداز سال ۲۰۲۳ تلاش می کنیم. بقیه حرف می زنند و ما عمل می کنیم. ما با اراده و قاطعیت به مسیر خود ادامه خواهیم داد. من کلاه کارگران را بر سر گذاشتم و برای ترکیه در کنار آنان بودم.

وی خاطر نشان کرد: قانون اساسی جدید ترکیه باید نظام ریاست جمهوری را تضمین کند. ترکیه به نظام ریاست جمهوری نیاز دارد و رئیس جمهور فعلی منتخب میلیونها نفر از مردم ترکیه است. حتی اگر به عضویت اتحادیه اروپا درنیاییم هم به مسیر توسعه کشور ادامه خواهیم داد. ترکیه سوپاپ اطمینان جلوگیری از تجزیه منطقه است و ما حامی مستضعفین در جهان باقی خواهیم ماند. ترکیه دروازه های خود را بر روی آوارگان باز کرد، اما کشورهای اروپایی برعکس عمل کردند. اتحادیه اروپا باید به ابهام در مسئله آوارگان پایان دهد و موضع خود را مشخص کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا