خبر های جدید

حذف نام مؤسس اخوان‌المسلمین از مسجدی در مصر

حذف نام مؤسس اخوان‌المسلمین از مسجدی در مصر

دولت مصر در ادامه سرکوب گروه اخوان‌المسلمین، نام مؤسس این گروه را از مسجدی در استان البحیره حذف کرد. وزارت اوقاف مصر نام مسجد «الإمام حسن البنا» موسس گروه اخوان‌المسلمین در استان البحیره را به مسجد «الرحمه» تغییر داد.

وزارت اوقاف مصر همچنین اعلام کرد که با مسئولانی که در امر اجرای دستورات در خصوص عدم وجود نام هیچ یک از گروه‌ها و جمعیت‌ها در مساجد کوتاهی کرده‌اند، برخورد خواهند کرد.

حسن البنا (۱۹۰۹- ۱۹۴۹) در سال ۱۹۲۸ جماعت اخو‌ان المسلمین را در مصر تأسیس کرد و نخستین رهبر آن بود تا اینکه در سال ۱۹۴۹ در قاهره ترور شد.

دولت‌های مصر در طول تاریخ این گروه را یک گروه ممنوعه می‌دانستند و در زمان حسنی مبارک شمار زیادی از رهبران این گروه در زندان بودند تا اینکه در سال ۲۰۱۲ به دنبال سرنگونی رژیم مبارک برای نخستین بار محمد مرسی یکی از رهبران اخوان‌المسلمین به ریاست‌جمهوری رسید اما پس از گذشت یکسال در تاریخ ۳ جولای ۲۰۱۳ ارتش مصر به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور فعلی مصر، مرسی را از ریاست‌جمهور برکنار و وی را به همراه شمار زیادی از رهبران این گروه بازداشت کرد که تا کنون نیز در زندان بسر می‌برند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا