خبر های جدید

سالگرد انتشار اولین قرآن در تاتارستان برگزار شد

سالگرد انتشار اولین قرآن در تاتارستان برگزار شد

مراسم گرامیداشت دویست‌و‌بیست‌و‌پنجمین سالگرد انتشار نخستین قرآن کریم از سوی اداره دینی رسیدگی به امور مسلمانان جمهوری تاتارستان در مسجد «مرجانی» شهر قازان، پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه منطقه اروپا، این مراسم در راستای گرامیداشت دویست‌و‌بیست‌و‌پنجمین سالگرد انتشار نخستین قرآن کریم با عنوان «قازان باسماسی» و همچنین بررسی نتایج طرح‌ها و برنامه‌های اجرا شده در سال قرآن کریم در این کشور، با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی تاتاری روز پنج‌شنبه، ۲۳ آذرماه، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان برجسته این کشور قرائت شد و در ادامه گزارش تصویری که درباره چگونگی اجرای طرح‌ها و برنامه‌های اجرا شده در سال قرآن کریم توسط این اداره دینی تهیه شده بود، برای حضار به نمایش در آمد.

در ادامه مراسم عبد‌الله ادهم‌اف؛ معاون اول مفتی تاتارستان، منصور حضرت جلال‌الدین‌اف؛ امام و خطیب قازان و فرید مفتاح‌اف؛ نماینده شورای دولتی این کشور به سخنرانی پرداختند و از اداره دینی رسیدگی به امور مسلمانان نیز برای اجرای برنامه‌های به طور موفقیت‌آمیز در سال قرآن کریم قدردانی کردند.

حیدر خیر‌الدین‌اف؛ کارشناس علوم فلسفه و از اعضای فرهنگستان علوم تاتارستان، نائل حضرت عارف‌اف؛ رئیس مرکز فرهنگ اسلامی «ایمان»، رینات بیکین؛ مدیر بخش منطقه‌شناسی و اسلام‌شناسی دانشگاه فدرالی قازان و فرید حضرت سلمان؛ رئیس مرکز تحقیقات قرآن و حدیث، بات‌اولا؛ نویسنده و مؤلف تفسیر قرآن کریم به زبان تاتاری و بانو فانیه جلال‌آوا؛ سردبیر روزنامه تاتاری «مسلمه» از دیگر خطیبان این مراسم بودند که درباره اهمیت و جایگاه سال قرآن کریم و اجرای طرح و برنامه‌های ویژه در حاشیه آن جهت تحکیم و تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و قرآنی در این کشور سخنرانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا