خبر های جدید

رهبر بوداییان جهان: تصویر خشن از اسلام در اذهان غیر مسلمانان اشتباه است

رهبر بوداییان جهان: تصویر خشن از اسلام در اذهان غیر مسلمانان اشتباه است

دالای لاما رهبر بوداییان جهان تأکید کرد: تصویری که امروز از جهان اسلام به عنوان دین خشونت در اذهان غیر مسلمانان جای گرفته، اشتباه است و علمای دینی اسلامی موظف به تصحیح این اشتباه هستند.وی در مدت اخیر کتابی تحت عنوان «اسلام، مسیحیت و یهودیت؛ چگونه می توانیم با صلح در کنار یکدیگر زندگی کنیم»، نوشت و در آن از اسلام به عنوان دینی ویژه سخن گفت.

وی ویژگی منحصر به فرد اسلام را ایجاد رابطه قوی میان یک فرد مسلمان و خدایش دانست و در بخشی از کتاب خود بیان کرد: «تاکید قرآن به بخشش و رحمت بیش از هر چیز دیگری توجه مرا به خود جلب کرده است»وی از این که هرکدام از سوره های قرآن با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز شده، ابراز شگفتی می کند و کلمات ملکوتی فاتحه الکتاب را با تامل و دقت فراوان از نظر می گذراند.

رهبر بوداییان جهان تاکید کرد: اولین بار در سال ۲۰۰۵ وارد یک کشور مسلمان شدم و صدای اذان و مساجد مرا به خود جلب کرد، سخنان علمای دینی اسلامی را شنیدم که کشتن انسان بی گناه را طبق آیه های قرآنی حرام می دانند و مسلمانان را به دوست داشتن مخلوقات خداوند فرا می خوانند، در حالی که این ها با  تفکری که امروز در جامعه وجود دارد، متفاوت است.

دالای لاما در مورد شایعه های موجود درباره خشونت در اسلام بیان کرد: تفسیر کردن افراطی گرانه، ظاهری و کلمه به کلمه قرآن کریم، اسلام را در نظر بیگانگان دین، خشونت معرفی کرده است.

وی تاکید کرد: تصویری که امروز از جهان اسلام به عنوان دین خشونت در اذهان غیر مسلمانان جای گرفته، اشتباه است و علمای دینی اسلامی موظف به تصحیح این اشتباه هستند، همچنین پیروان اسلام باید به همگان اعلام کنند که رابطه ای میان اسلام و افراطی گری وجود ندارد زیرا تفسیرهای غلط از دین بیش از هر چیز دیگری به اسلام صدمه وارد کرده است.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا