خبر های جدید

کامرون مساجد و مراکز اسلامی را تعطیل کرد

کامرون مساجد و مراکز اسلامی را تعطیل کرد

به دلیل افزایش بی سابقه حملات انتحاری در غرب کشور آفریقایی کامرون، دولت این کشور دستور داد همه مساجد و مراکز اسلامی این منطقه از کشور تعطیل شوند. تصمیم دولت کامرون برای بستن این مراکز اسلامی موجی از انتقادات و خشم مسلمانان را در پی داشته است.
الحاجی هامان از ریش سفیدان مسلمان منطقه ماروا در غرب کامرون به آسوشیتدپرس گفته دولت باید فکر دیگری برای پایان دادن به حملات و خشونت ها بکند، بستن مساجد و مراکز اسلامی که دردی دوا نمی کند و حتی باعث ناراحتی مسلمین می شود.

براساس تصمیم دولت کامرون کلیه مراکز اسلامی و مساجد شمال غربی این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و کسی حق مراجعه به این مراکز برای ادای فرایض دینی را ندارد. دولت کامرون اعلام کرده این تصمیم در کنار دیگر تدابیر برای افزایش ضریب امنیتی این منطقه اتخاذ شده است. کامرون هم اکنون مشغول جنگ با گروه تروریستی و تکفیری بوکوحرام است که هر از چندی از داخل خاک نیجریه به کشورهای همسایه چون کامرون و چاد حمله می کند.

دولت کامرون همچنین همه گدایان کودک و نوجوان را از سطح شهر جمع آوری کرده چرا که بوکوحرام از این کودکان برای حملات انتحاری خود استفاده می کند. بوکوحرام از آغاز حملات خود در نیجریه و کشورهای همسایه، ۱۳ هزار نفر را کشته است.

۲۰ درصد از جمعیت ۲۰ میلیونی کامرون را مسلمانان تشکیل می دهند که عمدتاً در شمال این کشور زندگی می کنند و بیشتر از قبایل Fulani و Peuhl می باشند.

منبع: آسوشیتدپرس

ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا