خبر های جدید

ارائه تسهیلات به مسلمانان در مسابقات یورو ۲۰۱۲ اوکراین و لهستان

انجمن‌های اسلامی اوکراین با اجرای طرحی از مسلمانان حاضر در مسابقات فوتبال جام قهرمانی ملت‌های اروپا موسوم به یورو ۲۰۱۲ استقبال می‌کنند.

به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی شبکه خبری الجزیره، انجمن‌های اسلامی اوکراین در ایام برگزاری این رقابت‌ها، طرح استقبال از مسلمانان حاضر در مسابقات را در مساجد، مراکز اسلامی و رستوران‌هایی که در آن غذای حلال سرو می‌شود، اجرا می‌کنند.

باسل مرعی، رئیس مرکز فرهنگی ـ اسلامی «رائد» (بزرگ‌ترین انجمن اسلامی مسلمانان اوکراین) اظهار کرد: در این طرح خط تلفن ویژه‌ای برای خدمت به مسلمانان در نظر گرفته شده است و آنان با تماس با این خط می‌توانند از مراکز فرهنگی ــ اسلامی، مساجد و انجمن‌های وابسته به این مراکز اطلاع یابند.

باسل مرعی در ادامه افزود: این طرح همچنین شامل تبلیغ اسلام در رستوران‌های حلال و آشنایی مسلمانان با شاخص‌ترین آثار و دیدنی‌های شهرهایی است که میزبان رقابت‌ها هستند.

باسل مرعی همچنین تصریح کرد: این طرح با هدف ارائه چهره‌ای مناسب از مسلمانان در جامعه اوکراین و آشنایی با وضعیت اسلام و مسلمانان در این کشور اجرا خواهد شد.

یادآور می‌شود، مسابقات یورو ۲۰۱۲ قرار است از ۱۹ خرداد تا ۱۱ تیرماه سال جاری به میزبانی مشترک لهستان و اوکراین برگزار شود. اوکراین پنج میلیارد دلار برای برگزاری این مسابقات هزینه کرده است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا