خبر های جدید

تحول مهم در صحنه سیاسی لیبی؛ دولت خود خوانده کنار کشید

تحول مهم در صحنه سیاسی لیبی؛ دولت خود خوانده کنار کشید

دولت خودخوانده لیبی در طرابلس به ریاست «خلیفه الغویل» شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور جلوگیری از قتل و کشتار و حفظ امنیت و سلامت کشور به دور از دودستگی ها و اختلافات، از حاکمیت دست کشیده است. در بیانیه این دولت آمده است که ما انجام ماموریت های خود به عنوان قوه مجریه اعم از نخست وزیری، معاونان نخست وزیر و وزرا را متوقف کرده ایم.

بر اساس این گزارش، به دنبال اعلام کناره گیری دولت خودخوانده طرابلس از قدرت، دولت وفاق ملی لیبی امروز چهارشنبه از تمامی موسسات خواست تا آرم آن را استفاده کرده و صرفا برای تمامی هزینه ها از این دولت کسب موافقت نمایند.

دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» هفته گذشته وارد طرابلس شد و سریعا حمایت سیاسی و اقتصادی را کسب کرد و در همین راستا شهرداری های منطقه غرب و جنوب و همچنین موسسات مالی و اقتصادی دولت اعم از بانک مرکزی، موسسه ملی نفت و موسسه سرمایه گذاری لیبی در طرابلس حمایت از این دولت را اعلام کردند.

‘فایز السراج ‘ ، رئیس شورای ریاستی لیبی بر اساس توافقنامه صخیرات که در مغرب بین طرف های درگیر در لیبی و با نظارت سازمان ملل به امضا رسید، دولت وفاق ملی لیبی را تشکیل داد که این دولت هنوز نتوانسته از پارلمان این کشور مورد قبول جامعه جهانی رای اعتماد بگیرد.

شورای ریاستی لیبی در ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۴) پس از آن که نتوانست از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرد، اعلام کرد که کارش را با امضای تایید از سوی ۱۹۸ نماینده در طرابلس آغاز می کند.

دولت وفاق ملی لیبی اکنون در طرابلس مستقر شده و دیدارهایی با نمایندگان محلی و بین المللی انجام داده است. منابع خبری همچنین گزارش دادند که «مارتین کوپلر» نماینده سازمان ملل در امور لیبی با شروع فعالیت دولت وفاق ملی لیبی وارد طرابلس شد.

برپایه این گزارش کوپلر در طرابلس با فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی و وزیران دولت دیدار و گفت‌وگو کرد. از سوی دیگر جان مارک ایرو وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد کشورش سفارت خود را در طرابلس بازگشایی می‌کند. تونس نیز روز گذشته اعلام کرد سفارت خود را در لیبی بازگشایی می‌کند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا