خبر های جدید

ائتلاف حمایت از مشروعیت از مردم مصر خواست تا در تظاهرات امروز وفردا شرکت کنند

ائتلاف حمایت از مشروعیت از مردم مصر خواست تا در تظاهرات امروز وفردا شرکت کنند

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتای مصر، مردم این کشور را دعوت کرد تا در تظاهرات امروز و فردا با هدف حمایت از محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده و گرامیداشت حادثه پورت سعید شرکت کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی «الجزیره عربی» این ائتلاف در بیانیه ای متعهد شد از تحرکات انقلابی مردم با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حمایت کند . در این بیانیه آمده است: انقلابیون به رغم تروریسم دولتی موجود سرتاسر مصر حضور دارند . همچنین این ائتلاف تاکید کرد ایثارگری ها در برابر طاغوتها ادامه خواهد یافت.
از سوی دیگر درگیری هایی بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی مصر در شهرها و استان های مختلف مصر روی داد. در «قاهره» چندین تظاهرات برگزار شد که یکی از شرکت کنندگان در بزرگترین آنها که در شهرک «المطریه» برگزار شد با گلوله نیروهای امنیتی مصر کشته شد. این در حالی است که تعدادی از تظاهرکنندگان خواستار تحصن در میدان «النعام» شهرک بودند تا یاد قربانیانی که هفته گذشته با تیراندازی های نیروهای امنیتی کشته شده بودند گرامی بدارند اما با تیراندازی های پلیس متفرق شدند.
«عمر الخطیب» گزارشگر شبکه «الجزیره عربی» گفت: تظاهرات روز جمعه مردم مصر
در «قاهره» و شهرهای دیگر مصر برگزار شد ؛ تصاویر گرفته شده از این تظاهرات نشان دهنده بحرانی شدن درگیریها بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی مصر است .
در میدان «النعام» شهرک «المطریه» در «قاهره» درگیرهای شدیدی روی داد که وزارت کشور مصر اعلام کرد این درگیری ها بین هواداران اخوان المسلمین و برخی اهالی «قاهره» است در حالی که تجهیزات و خودروهای امنیتی نیروهای پلیس به خوبی در درگیری ها قابل مشاهده است.
نیروهای امنیتی به سمت میدانی در این شهرک آمدند که هفته گذشته در گرامیداشت انقلاب بیست و پنجم ژانویه ده ها نفر در آن کشته و زخمی شدند. تجمع کنندگان در میدان شهر می خواهند افکار عمومی به سمت قربانیان سوق داده شود. از اینرو می خواستند مراسم گرامیداشت کشته های شنبه گذشته را اجرا کنند.
در منطقه «المعادی» راهپیمایی های گسترده ای از مسجدهای این منطقه آغاز شد . مردم شرکت کننده در تظاهرات شهرک «الوراق» در منطقه «الجیزه» نیز با وسایل و امکانات جدیدی برای مخالفت خود با کودتا به صحنه آمده بودند.
شهرهای «عین السیره» در منطقه منسوب به حضرت «زینب» (س) و شهرک های «المعصره» و «النصر» و «انبابا» و «الهرم» نیز شاهد تظاهراتی در اعتراض به کودتاگران بود.
بنابراین در روز جمعه ای جدید همه قاهره در برابر کودتاگران یکصدا شده بود . این در حالی است که نیروهای پلیس در مناطق «فیوم» و «اصیوت» به سرکوب تظاهرات پرداختند . در منطقه «حوش عیسی» در استان «البحیر» نیز سرکوب نیروهای پلیس مشاهده شد. از جمعه ای به جمعه دیگر مردم مصر بحران موجود در این کشور را که از روز سوم ژوئن تاکنون آغاز شده است تازه تر می کنند. زیرا مخالفان با کودتای نظامی از هر جمعه تا جمعه دیگر خود را برای اعتراضات خیابانی آماده تر می کنند . اما وزارت کشور با نیروی زور می خواهد مانع از برگزری این تظاهرات مردمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا