خبر های جدید

ارتش مصر واسرائیل دست در دست هم علیه مردم فلسطین

ارتش مصر واسرائیل دست در دست هم علیه مردم فلسطین

فلسطینی ها در غزه ، همراهی مصر با رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اعضای اتحادیه های تجاری و بازرگانی نوار غزه روز گذشته در گذرگاه رفح در مرز غزه با مصر تظاهرات کردند. این تظاهرات در اعتراض به محدودیتهایی بود که ارتش مصر درباره غزه به اجرا گذاشته شده است. با ادامه محاصره اسرائیلی غزه، اقدام ارتش اسرائیل در اعمال محدودیتها درباره تونلهای زیرزمینی مرز غزه و مصر، سبب تنگ تر شدن حلقه زندگی برای فلسطینی ها شده است. در تظاهرات دیروز ، فلسطینی ها آزاد شدن گذرگاه رفح و باز شدن دائمی این گذرگاه را خواستار شدند. درپی اقدام ارتش مصر در منهدم کردن شماری از تونلهای زیرزمینی مرز غزه و مصر، شمار بیکاران در غزه به صورت قابل توجهی افزایش یافته است زیرا این تونلها به منزله رگ حیات اقتصادی غزه در شرایط محاصره چندین ساله اسرائیلی علیه غزه است. اکثر این تونلها تخریب یا بسته شده است. با این کار، دیگر امکان انتقال کالاهایی به داخل غزه وجود ندارد که مردم غزه به شدت به آن نیاز دارند.
یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز گفت:« باید گذرگاه رفح برای همیشه و به صورت بیست و چهار ساعته باز باشد تا رنج و آلام مردم غزه کاهش یابد. هزاران نفر از کارگران فلسطینی در غزه به علت تخریب این تونلها، منبع درامد خود را از دست داده اند. بخش ساخت و ساز نیز در غزه متوقف شده است. محدودیتهای مصر درباره غزه به ضرر همه تمام شده است.»
پس از عزل محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر ، ارتش این کشور به تشدید محدودیتها درباره غزه مبادرت کرده است که یک میلیون و هشتصد هزار فلسطینی را در خود جای داده است. این اقدام ارتش مصر فقط سبب تشدید آثار محاصره غیرانسانی اسرائیل علیه فلسطینی ها شده است. اسرائیل از سال دو هزار و هفت به محاصره غزه مبادرت کرده است. مردم غزه سکوت جامعه جهانی و بویژه کشورهای عربی را در این خصوص محکوم کرده اند.
یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز گذرگاه رفح گفت:« از زمان خلع محمد مرسی، محدودیتها در گذرگاه رفح بدتر شده است. ما از مقامات مصر می خواهیم تا به آلام ما توجه کنند. هزاران کارگر و کشاورز مصری به علت محدودیتهای اعمال شده از جانب مصر ، متحمل رنج و عذاب می شوند.»
تحلیلگران می گویند رژیم آپارتاید اسرائیل و ارتش مصر در محاصره مردم غزه، دست در دست هم کار می کنند. بسیاری از مردم غزه معتقدند ارتش مصر درنقش عامل و مزدور اسرائیل عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا