خبر های جدید

تخلیه نوار مرزی سینا با غزه؛ ارتش مصر ایجاد منطقه حائل را آغاز کرد

ارتش مصر با تخلیه نوار مرزی سینا با نوار غزه از ساکنان این منطقه، طرح ایجاد منطقه حائل در مرز غزه را آغاز کرد؛ طرحی که حماس آن را تشدید حصار اسرائیل بر غزه اعلام کرد.

پس از آنکه شماری از سران و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که همکاری امنیتی مصر با اسرائیل در زمان ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی به اوج خود رسیده است ، حمله عناصر مسلح به ارتش مصر در سیناء ، بهانه‌ای خوبی شد تا مصر فشار بر گروه‌های فلسطنیی بخصوص حماس در غزه را افزایش دهد.

در همین راستا مصر یکشنبه (۴ آبان) اعلام کرد که در مرز غزه منطقه حائل ایجاد می‌کند. امروز چهارشنبه، چهار روز پس انتشار این خبر، ارتش مصر تخلیه نوار مرزی منطقه سیناء را آغاز کرد تا طرح ایجاد منطقه حائل با نوار غزه را عملی کند.

شاهدان عینی مصری به خبر دادند که این طرح با آموزش‌های امنیتی لازم و تخیله خانه‌های مردم آغاز شده است. به گفته منابع آگاه مصری، کوچ اجباری ساکنان این منطقه دست کم ۸۸۰ خانه را در این منطقه شامل می‌شود.

یک منبع امنیتی مصر نیز روز چهارشنبه گفت که تاکنون ۶۳ منزل مسکونی از اهالی آن تخلیه شده است و در آینده نزدیک‌ ده‌ها خانه دیگر نیز تخلیه خواهد شد.

بر اساس این طرح نیروهای مسلح مصر تونل‌هایی که گفته می‌شود در این منطقه وجود دارد، نابود خواهد کرد. تونل‌هایی که ارتش اسرائیل در جنگ ۵۰ روزه تلاش کرد نابود کند اما در این امر چندان موفق نبود.

منطقه حائل ۱۳ کیلومتر طول خواهد داشت و ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از عرض مناطق مرزی سینا با نوار غزه را شامل خواهد شد . حماس به این سیاست مصر اعتراض دارد و اعلام کرده است که ایجاد این منطقه، حصر اسرائیل بر غزه را تشدید می‌کند.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا