خبر های جدید

ابوالفتوح: دعوت وزیر دادگستری به قتل ۴۰۰ هزار مصری جنایت ضد بشری است

ابوالفتوح: دعوت وزیر دادگستری به قتل ۴۰۰ هزار مصری جنایت ضد بشری است

نامزد سابق ریاست جمهوری و رئیس حزب مصری قوی تاکید کرد که دعوت وزیر دادگستری این کشور برای قتل و اعدام ۴۰۰ هزار مصری بیانگر استمرار تروریسم رژیم و جنایت ضد بشری است. عبدالمنعم ابوالفتوح طی اظهاراتی در صفحه خود در توئیتر نوشت که درخواست یکی از ارکان دولت مصر برای قتل و اعدام ۴۰۰ هزار مصری در راستای شکنجه و قتل هدفمند یک گروه از ملت، به منزله یک جنایت ضد بشری است.

ابوالفتوح تاکید کرد که درخواست احمد الزند وزیر دادگستری برای قتل ۴۰۰ هزار اخوانی و حمایت وی از سیاست رژیم مبنی بر شکنجه و ظلم مستمر علیه مخالفان و هزاران نفر در داخل زندان های مصر، نقض قانون بین المللی است.

قاضی «احمد الزند» وزیر دادگستری مصر اخیرا در مصاحبه با «احمد موسی» در شبکه ماهواره ای «صدی البلد» وابسته به عناصر حسنی مبارک، ضمن تسلیت به قربانیان حملات تروریستی در سینا تهدید کرد که هرگز آرام نخواهد گرفت مگر اینکه در مقابل یک شهید از ارتش و پلیس ده هزار اخوانی کشته شود.

الزند همچنین اظهار داشت که « قسم به خدا به محض صدور حکم نهایی اعدام محمد مرسی، آن را اجرا خواهد کرد». این اظهارات الزند بازتاب وسیعی در سایت های اجتماعی داشت و برخی از فعالان در اظهارنظری در این باره نوشتند که احمد الزند تیر خلاص را به وزارتخانه دادگستری شلیک کرد.

برخی دیگر نیز تاکید کردند که الزند نخستین وزیر دادگستری در تاریخ است که به جنگ داخلی و خشونت تحریک می‌کند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا