خبر های جدید

هشدار حزب النور مصر درباره به حاشیه راندن اسلام گراها

هشدار حزب النور مصر درباره به حاشیه راندن اسلام گراها

رئیس حزب سلفی النور مصر با هشدار نسبت به سیاست های دولت السیسی برای به حاشیه راندن اسلام گراها، تاکید کرد که کنار گذاشتن این حزب از صحنه سیاسی، راه مسالمت آمیز را به روی جوانان بسته و آنها را به مسیر دیگری سوق می دهد.
«یونس مخیون» در گفت وگو با یکی از کانال های مصری گفت: حزب النور با جنگ سختی از سوی دستگاه های دولتی مواجه است با وجود اینکه این حزب در خط استراتژیک طرفداری از دولت مصر و ثبات کشور حرکت می کند.

این اظهارات رئیس حزب سلفی النور در حالی است که این حزب در انتخابات جدید پارلمانی مصر اغلب کرسی ها را از دست داد و از مجموع ۵۹۶ کرسی پارلمان تنها به ۱۲ کرسی دست یافت.

مخیون همچنین گفت که حزب وی با اتهاماتی از قبیل اینکه این حزب «داعش مصر» است، مواجه می باشد در حالیکه این حزب بیشتر از همه با داعش می جنگد، از یک سو اعضای این حزب هر روز تهدید به قتل می شوند و از سوی دیگر ما را متهم می کنند که داعشی هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت که اگر انحلال حزب النور به مصلحت مصر است ما حاضر هستیم این حزب را منحل کنیم. مخیون با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای حزب النور در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی در مقابل حوزه های انتخاباتی دستگیر شدند، نسبت به وجود آنچه «طرح ناکام گذاشتن السیسی» خواند، هشدار داد.

حزب سلفی النور که پس از انقلاب ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک تاسیس شد، از طرح ها و برنامه های مربوط به براندازی دولت محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر پس از سرنگونی مبارک، حمایت کرد.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/16/936713

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا