خبر های جدید

موافقت اخوان المسلمین با طرح قرضاوی برای حل بحران داخلی

موافقت اخوان المسلمین با طرح قرضاوی برای حل بحران داخلی

برخی منابع اخوان المسلمین گزارش دادند که رایزنی بین رهبران اخوان از حدود ۳ هفته پیش در داخل و خارج از مصر برای بررسی سازوکارهای اجرای طرح قرضاوی در جریان است به خصوص اینکه اجماع درباره اغلب مفاد آن وجود دارد. قرضاوی روز گذشته نیز جماعت اخوان المسلمین مصر را برای برگزاری انتخابات فراگیر موسسات داخل و خارج آن در سریع ترین زمان ممکن جهت برون رفت از بحران کنونی فراخواند.

وی همچنین از رهبران اخوان‌المسلمین خواست تا از هر گونه اظهار نظر علیه یکدیگر در رسانه‌های خبری خودداری کرده و به همکاری تا زمان برگزاری انتخابات روی آورند.

قرضاوی همچنین فاش کرد که با تعدادی از شخصیت های برجسته جهت حل مشکلات موجود در داخل گروه اخوان المسلمین، میانجی گری کرده است.

بر اساس این گزارش، طرفین اختلاف اخیرا در قطر با قرضاوی به مدت ۱۰ روز نشستی را برگزار کرده و راهکارهای حل اختلافات را بررسی کردند.

جبهه نخست وابسته به «محمود عزت» معاون رهبر اخوان المسلمین متشکل از محمود حسین دبیرکل اخوان المسلمین و ابراهیم منیر دبیرکل تشکیلات بین المللی این گروه، شب گذشته بیانیه ای صادر و طی آن از طرح قرضاوی استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است که ما از تلاش‌های قرضاوی و علما برای دعوت به وحدت و آمادگی برای برگزاری انتخابات فراگیر در موسسات اخوان المسلمین در داخل و خارج از مصر قدردانی می‌کنیم.

همچنین کمیته عالی اداری اخوان المسلمین در مصر که جبهه دوم و طرف دیگر اختلافات است با صدور بیانیه ای از فراخوان قرضاوی استقبال و تاکید کرد که برای برگزاری انتخابات جدید در تمامی سطوح در مدت زمان کمتر از ۴ ماه تلاش خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا