خبر های جدید

دیدگاه‌ ملک سلمان درباره‌ی مرسی

دیدگاه‌ ملک سلمان درباره‌ی مرسی

بر اساس خبری که از سوی بیشتر منابع مطبوعاتی عرب و در رأس آن‌ها وطن (watan.com) منتشر شده است، شاه سلمان، پیش از کودتای نظامی در مصر، از محمد مرسی- رییس جمهور قانونی- حمایت می‌کرده است.

در سال ۲۰۱۳، ملک سلمان بن عبدالعزیز به عنوان وزیر دفاع وقت، در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی الاهرام گفته بود: «عربستان سعودی در هر شرایطی در کنار دولت مشروع و قانونی است. باید محمد مرسی را یک فرصت و شانس برای مصر بدانیم.»

چنین بیاناتی که پس از کودتای مصر به ورطه‌ی فراموشی سپرده شده بود، بار دیگر در محافل [سیاسی و مطبوعاتی] ظهور پیدا کرده است. علیرغم این نوع نگرش ملک سلمان به اخوان‌المسلمین، هنوز تغییری رسمی در سیاست کلی کشور راجع به اخوان صورت نگرفته است، اما تمامی مهره‌های طرفدار سیسی در کاخ سلطنتی عربستان، برکنار شده‌اند.

بنا به گزارش سایت وطن، مقامات ارتشی در مصر، از سلطنت ملک سلمان و قدرت جدید خرسند نیستند. یوسف حسینی، از مقامات نزدیک به عبدالفتاح سیسی اذعان نموده است که، به پادشاهی رسیدن سلمان بن عبدالعزیز در عربستان، تأثیر مثبتی بر مصر و رفع مشکلات آن نخواهد داشت.

پس از مرگ ملک عبدالله، عبدالفتاح سیسی به بهانه‌ی نامناسب بودن وضعیت جوی، در مراسم تدفین شرکت نکرد. مطبوعات عربی، وجود اختلاف بین طرفین را به وضوح مطرح کردند. ملک سلمان، خالد التویجری را که از طرفداران کودتای نظامی در مصر بود، از مقام ریاست شورای سلطنتی برکنار نمود

منبع:واحد خبر پایگاە اطلاع‌رسانی اصلاح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا