خبر های جدید

ممنوعیت مهاجرت و بستن مسجدها، مهمترین شعار انتخاباتی نامزد راست افراطی هلند

ممنوعیت مهاجرت و بستن مسجدها، مهمترین شعار انتخاباتی نامزد راست افراطی هلند

می خواهد مهاجرت را ممنوع کند، مسجدها را ببندد و قرآن را غیرقانونی کند. خرت ویلدرز، رهبر حزب راست افراطی از نامزدان پیشتاز رقابتهای انتخابات سراسری هلند است. ولی چرا محبوبیت او در میان هلندی ها بیشتر شده است؟

دو هفته مانده به رای گیری سراسری و در حالیکه رقابت میان نامزدان احزاب مختلف تشدید شده است بنا به نظرسنجی ها هنوز ۷۵ درصد مردم در انتخاب نامزد مورد نظر خود تردید دارند. مهمترین محورهای تبلیغات انتخاباتی بر سیاستهای مهاجرتی، بیکاری، اتحادیه اروپا و مزایای دولتی متمرکز شده است.

خرت ویلدرز رهبر حزب ملی گرای افراطی خواستار خروج هلند از اتحادیه اروپا و واحد پولی یورو است. بعلاوه وعده کاهش سن بازنشستگی به ۶۵ سال و افزایش مزایای سالمندان را تبلیغ می کند. اما مهمترین شعار سیاسی و انتخاباتی او بستن مرزهای هلند بروی پناهجویان و مهاجران، بستن مساجد و ممنوع کردن قرآن است.

او  گفت: «قرآن از کتاب نبرد من هیتلر، که مبنای یک ایدئولوژی اقتدارطلب خشونت گرا است، ضد یهودتر است. به همین دلیل من ترجیح می دهم دستکم قرآن را هم مانند کتاب نبرد من در هلند ممنوع کنیم.» آقای ویلدرز در ادامه افزود: «من معتقدم قرآن و بخصوص اسلام تنها در ظواهر حالت مذهب دارند. کتاب مقدس دارد، معبد و امام دارد. ولی در حقیقت محتوای آن مذهب نیست بلکه بیشتر یک ایدئولوژی است. کودکان در هلند بزرگ می شوند که البته باید در نهایت باید به سمت ادغام با جامعه پیش بروند، با دوستان هلندی روال زندگی معمولی را طی کنند. پس نباید به مدارس اسلامی بروند، آنجا آموزش ببینند و نسبت به دیگران دیدگاههای افراطی پیدا کنند. به نظر من چیزی که مذهب نیست، بلکه تنها یک ایدئولوژی است حتی نمی تواند از حقوق مشروحه در قانون اساسی برخوردار شود.»

به نظر می رسد محبوبیت آقای ویلدرز در هلند رو به افزایش است و پیش بینی می شود تعداد نمایندهای حزب آزادی او در پارلمان آینده دو برابر خواهد شد. این درحالی است که نزدیک به پنج درصد از جمعیت هلند مسلمان هستند. همزیستی فرهنگی و نژادی در این کشور۱۷ میلیونی شهرتی دیرینه دارد ولی حال، هراس از مهاجران در کانون سیاست آن قرار گرفته است. دنیا، یک زن مسلمان هلندی می گوید: «من برای خودم نمی ترسم بلکه برای دیگران نگران هستم. زیرا نفرتی که خرت ویلدرز در افکار عمومی می پراکند می تواند مردم را کور کند، مردم گوششان را بروی حرفهای یکدیگر ببندد و در نهایت بین مردم شکاف بیندازد.»

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا