خبر های جدید

تأیید ۸ سال حبس برای رئیس حزب معارض “الاستقلال” مصر

تأیید ۸ سال حبس برای رئیس حزب معارض “الاستقلال” مصر

یک منبع قضائی مصری از تأیید حکم هشت سال حبس برای «مجدی حسین»، رئیس حزب معارض الاستقلال به‌اتهام تحریک به خشونت خبر داد. یک منبع قضائی که خواست نامش فاش نشود، گفت: دادگاه بزهکاری “العجوزه” در غرب قاهره، اعتراض هیئت دفاع به حکم ۸ سال حبس برای مجدی حسین و محکوم شدنش به ارتکاب خشونت و صدمه رساندن به وحدت ملی را وارد ندانست.

عمرو عبدالسلام یکی از اعضای هیئت دفاع از مجدی حسین با بیان اینکه این دادگاه اعتراض را کان لم‌یکن تلقی کرده است، گفت که بار دیگر اعتراض خود را به این حکم، تقدیم دادگاه تجدید نظر خواهند کرد.

«احمد کمال» یکی دیگر از اعضای هیئت دفاع از رئیس حزب الاستقلال مصر گفته بود که بعد از صدور حکم دادگاه جنایی شمال قاهره مبنی بر آزادی موکلش، اقدامات برای خروج او از زندان را آغاز کردند که ناگهان با صدور حکم ۸ سال حبس برای او در یکی از پرونده‌های تروریسم مواجه شدند.

وی افزود که این حکم به‌طور غیابی قبل از اینکه موکلش به زندان برود، صادر شده است. دادگاه جنایی شمال قاهره شنبه گذشته حکم آزادی ۱۰ تن از رهبران اسلامگرای معارض را که متهم به رهبری ائتلاف حمایت از مشروعیت و نشر اخبار دروغ بودند، صادر کرد.

یک منبع قضایی پیش از این گفته بود که انتظار می‌رود «مجدی حسین» رئیس حزب الاستقلال، و «محمد ابوسمره» دبیرکل حزب اسلامی از زندان آزاد شود. تاکنون «نصر عبدالسلام» یکی از رهبران جماعت اسلامی، «حسام خلف» از رهبران حزب الوسط، و «فوزی السعید» مبلغ سلفی، و «مجدی قرقر» یکی از رهبران حزب الاستقلال به‌ریاست مجدی حسین از زندان آزاد شده‌اند.

از زمان برکناری مرسی از قدرت در سال ۲۰۱۳ میلادی، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم ۱۴۰۰ تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از ۱۵ هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا