زن خانوادهمطالب جدیدمهارتهای زندگی

همسرت را در اولویت قرار بده ، هرکدام دیگری را بر خود مقدم بدانید

همسرت را در اولویت قرار بده ، هرکدام دیگری را بر خود مقدم بدانید

نویسنده : ریچارد تمپلر/ مترجم: مهرویه هاشمی نژاد

زن وشوهری را می شناسم که از یک  فرصت پیش آمده استفاده کردند تا برای خودشان خانه ای بسازند. مرد خانواده تصمیم گرفت از شرکتی که در آن کار می کرد یک وام ساخت مسکن بگیرد. تقریبا، به میانه ی راه رسیده بودند که زن تصمیم گرفت با بیان دلایلی اظهار کندکه نمی تواند در آن خانه زندگی کند .او می گفت:  من مطمئنم که وقتی  ساخت خانه تمام می شود نمی توانم در آن زندگی کنم. از سوی دیگر، مرد که برای ساخت آن خانه تلاش بسیار زیادی کرده بود، نمی خواست کار و تلاشش بی نتیجه بماند.

به طور معمول ودر چنین اوضاعی بسیاری از زوجها شرایط بسیار بدی پیدا می کنند، اما برای آن دو نفر چنین نبود. آن ها هریک در خلوت خود نوعی دیگر می اندیشیدند. مرد با خود گفت؛ اگر پس از اتمام ساخت خانه، همسرش دید نمی تواند در آنجا زندگی کند، در خانه سکونت نخواهد کرد. به همین صورت، زن هم تصمیم گرفت به خاطر تلاش های سخت مرد، دست کم برای یک سال در خانه زندگی کند و بعد اگر نتوانست ادامه  بدهد، خانه را بفروشند. به این ترتیب، آن ها به توافق رسیدند؛ سعی کنند برای مدتی درآن خانه زندگی  کنند، اگر پس از آن، هنوز خانه مطابق میل زن نبود تصمیم دیگری بگیرند.

علت عمده ای که این زن و شوهر به یک توافق کاملا دوستانه رسیدند این بود که هردوی آن ها، دیگری را بر خود مقدم می دانستند.

آن ها برای انجام چنین کاری باید به یکدیگر گوش می سپردند، نقطه نظرات یکدیگر را مد نظر قرار می دادند و سپس هر یک بیش از آنچه به دنبال رضایت خود باشد، به رضایت خاطر دیگری می اندیشیدند.

به عبارت دیگر، هیچ یک از آن ها نمی توانستند در صورت عدم شادی دیگری، شادمان و راضی باشند.

این امر در یک رابطه خوب و قوی جزء موارد الزامی و ضروری است. رابطه ای را به یاد نمی آورم که شاد وقوی بوده باشد،ولی روش دیگری را اعمال کرده باشند. پس شادی و رضایت خاطر همسرت را برخود مقدم بدانید و خود خواه نباشید. خود وخواسته هایتان را در رده ی دوم اهمیت قرار بدهید. چون در غیر این صورت زندگی پر بحث و جدلی خواهید داشت.

چنانچه به درستی همسرت را انتخاب کرده اید، قدر مسلم، او نیزچنین عمل خواهد کرد. بنابراین هر تصمیمی عملی خواهد شد. یعنی وقتی شما می توانید از خواسته ها و نیاز های خود بگذرید، همسرتان نیز به نفع شما به آن ها اولویت می بخشد و شما را در ارجحیت قرار می دهد.

ولی روابطی که یکی از طرفین این طور عمل کند، اما دیگری فقط به خود بیندیشد، سرانجام به ویرانی منجر خواهد شد. شاید با یکدیگر بمانید ،اما شاد وخوشحال نخواهید بود. دست کم یکی از شما شادمان نخواهد بود.

در این نوع رابطه، حتی طرفی که در موضع قدرت قرار دارد نیز از داشتن رابطه ای که برای طرفین شادمانی دارد محروم خواهد بود.

اگر در طی یک رابطه، هیچ یک از طرفین دیگری را در اولویت قرار ندهند؛ به طور مسلم، یا نزاع و دعوای زیادی خواهد بود، یا هریک از آن ها در مسیرهایی بی هدف راه خود را طی خواهند کرد. در روابط قوی و مستحکم، گرم وپرشورو رضایتمندانه هردو طرف از صمیم  قلب، دیگری را در اولویت قرار می دهند.

((شما می توانید نیازها و خواسته های خود را نادیده بگیرید،چون همسر شما به آن ها اولویت خواهد بخشید.))

——————————-

منبع:۱۰۰ قانون عشق(روابط زناشویی*خانواده* دوستان)/مولف: ریچارد تمپلر/ مترجم: مهرویه هاشمی نژاد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا