زن خانوادهمطالب جدیدمهارتهای زندگی

۱- صد قانون عشق ، خوب باشید

۱- صد قانون عشق ، خوب باشید

نویسنده: : ریچارد تمپلر/ مترجم: مهرویه هاشمی نژاد

شما روز طولانی وخسته کننده ای را پشت سر گذاشته اید؛ عصبانی و خسته به خانه باز می گردید ونیاز دارید کسی این حالت های شما را از بین ببرد، چه کسی این کا را می کند؟ البته، همسر شما. او همیشه در دسترس و آماده است و همچنین تعجب برانگیز است اگر شما همیشه عصبی و آزرده باشید. او چه توقعی دارد؟

آنچه او توقع دارد این است که شما به خوبی با او رفتار کنید. اگر یکی از دوستانتان جلوی درب ایستاده باشد وشما بخواهید رد شوید، به طور مسلم، رفتارتان را کنترل می کنید ومؤدبانه عمل می کنید، پس چرا برای همسرتان این گونه نباشید؟ او باید برای شما مهم ترین شخص در دنیا باشد، پس چرا بهترین رفتارها برای او نباشد؟

کار ساده ایست که شریک زندگیتان را مانند اسفنجی آماده در دست داشته باشید تا تمام عصبانیت و ناراحتی هایتان را جذب کند، اما کار درستی نیست. من زوج های زیادی را می شناسم که همیشه از هم ناراحت و آزرده اند و حتی گاهی نسبت به هم بی ادب، چون خوب بودن برایشان اهمیتی ندارد. البته، نه به این دلیل که آن ها  کار خطایی مرتکب شده باشند، بلکه برای اینکه آن ها در واقع، روابط خوب وشادی ندارند.

اشکالی ندارد که از آن تمدن قدیمی، کمی هم امروز استفاده کنیم. آیا از کلماتی مانند <<لطفا>>،<< متشکرم>> و << اگر می شود>> چیزی باقی مانده است؟ چنانچه شما می خواهید از با هم بودنتان لذت واقعی ببرید و رضایتمند باشید؛ پس باید نسبت به هم مؤدب و مهربان باشید. رفتارهای پایه ای خود را اصلاح کنید و با احترام و مهربانی با یکدیگر صحبت کنید. برای همسرتان نوشیدنی مورد علاقه اش را درست کنید و بدون هیچ گونه مناسبت و دلیلی برایش هدیه ای کوچک تهیه کنید- فقط به این دلیل که عاشق او هستید- از او تشکر و قدردانی کنید و در کارهای روزمره به او کمک کنید، حتی اگر جمع وجور کردن کار شما نیست، ظروف را در طبقه ها بچینید، لباس ها را اتو کنید و وسایل خرید را در اتومبیل بگذارید.

هنگامی که همسر شما پس از یک روز خسته کننده به خانه باز می گردد، اجازه ندهید تمام خستگی و آزردگی خود را بر سر شانه شما خالی کند، بلکه شیرینی برای او درست کنید، احوال او را بپرسید و به آنچه می گوید مشتاقانه گوش دهید. شاید بتوانید با چنین کارهایی- هرچند کوچک- خستگی و آزردگی او را برطرف کنید.

به او بگویید: <<تو پاهایت را بگذار بالا و کمی استراحت کن تا من شام را آماده کنم.>> بچه ها را در اتاقهایشان به انجام دادن تکالیفشان  وادارید و برای او شرایط یک حمام گرم را فراهم کنید، حتی گاهی برای او شمع روشن کنید ودر فضای خانه از روغنها و اسانسهای آرامش بخش استفاده کنید، به طور کلی کاری کنید که او متوجه شود کسی هست که نگران و مراقب اوست.

اگر فرزند دارید، چه بهتر از اینکه برای آن ها مدل رفتاری نمونه ای باشید؟ و در هر حالت، به این فکر کنید که با رفتارتان الگویی در اختیار همسرتان قرار می دهید و به نوعی به او می فهمانید با شما آن گونه رفتار کند که شما با او رفتار می کنید. پس بهتر است رفتار خوبی داشته باشید. البته، شما به دلیل رفتار متقابل این رفتارها چنین نمی کنید و رفتار مطلوب را به خاطر خوش رفتاری کردن و خوب بودن آن ها در پیش نمی گیرید. شما مهربانی و خوبی می کنید، چون عاشق او هستید و او سزاوار مهربانی است.

((اشکالی ندارد کمی از رفتار و تمدن قدیم استفاده کنیم.))

———————

منبع: ۱۰۰ قانون عشق( روابط زناشویی* خانواده * دوستان)/ مولف: ریچارد تمپلر/ مترجم: مهرویه هاشمی نژاد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا