سياسي اجتماعيمطالب جدیدمقالات

داده های نادرست، قضاوت های ناروا؛ حمله به اخوان به نام نفرت از اردوغان

داده های نادرست، قضاوت های ناروا؛ حمله به اخوان به نام نفرت از اردوغان

نویسنده:یوسف سلیمان زاده

اگر در گذشته فقط از احساسات و‌عواطف چند نفر از دور و‌بری های خویش باخبر می شدیم و بسیاری از آنها هم در سایه ی استبداد خانوادگی و شرم و حیای ناشی از بزرگتر و‌کوچکتری سرکوب می شد متاسفانه به میمنت فضای مجازی امروزه هر فردی در سایه ی گوشی هایی که در اختیار دارد نه تنها احساسات و عواطف خویش را بر دیگران دیکته می کند بلکه در سایه ی تخدیر رسانه ای با احساسات و‌عواطفی کاذب پای در حریم آبرو و حیثیت دیگران گذاشته و با قضاوت های ناصحیح و‌ناروا در سایه ی اطلاعات کاملا ناصحیح و برنامه ریزی شده، مخالفان فکری از بزرگ و کوچک و زن و‌مرد را آماج تیرهای مسموم خویش قرار می دهد.
حمله ترکیه به سوریه بهانه ای شده تا این تیرهای سمی از کمان بیرون جهیده و‌قلوب و عقول دیگران را نشانه روند.

این روزها در فضای مجازی همه حریم ها و حدودها شکسته شده است. مردگان هم از شیطنت و شماتت این متعصبان ملی در امان نمانده اند و بزرگانی چون شهید بزرگ سید قطب که زندگی و‌حیاتش را وقف اهداف و آرمانش و مقابله ی با استبداد نمود مورد همه نوع اتهام و‌هتک حرمت قرار گرفته است.

امام بنا هم که که با تاسیس جنبش اخوان المسلمین تحولی بزرگ در اندیشه اسلامی ایجاد کرد از زخم زبان و طعن و فحش و ناسزای این خشک مغزان متعصب در امان نمانده است. ایشان به بزرگان اهل سنت از جمله دکتر یوسف قرضاوی تاخته و ایشان را اسباب مضحکه ی خویش در گروه ها و کانال های تلگرامی قرار می دهند.

شنبه بیستم مهر فارغ از هیاهوی فضای مجازی و پس از گذراندن دو ساعت اول آن وقت که در دفتر مدرسه حاضر شدم قضاوت های متعصبانه و‌جاهلانه برخی از معلمان بیشتر مایه تاثر و‌ تاسفم گشت.

یکی بر اخوان می تاخت و جریان و‌جنبش اخوان را شریک تجاوز اردوغان می دانست، دیگری با بیان این که پروفسور قره داغی رئیس الازهر چرا این اقدام را محکوم نمی کند جو را بیشتر متشنج می نمود، یکی از معلمان پا را فراتر نهاده و حتی اسلام و‌کورد را کاملا از هم جدا می دانست و بر این باور بود که بایستی اسلامیت را از کوردها زدود. مات و‌متحیر از این منادیان تعلیم و‌تربیت در این نظام آموزشی ویران فقط چند نکته ای را خدمت شان بیان داشتم و‌مطمئن بودم آن چه بیان می دارم آب در هاون کوبیدن بوده و در این فضای احساسی ره به جایی نخواهد برد.

….. بایستی در قضاوت هایمان بیشتر دقت داشته باشیم و قضاوت هایمان را مستند به اطلاعات و داده های درست کنیم. کسی که هنوز نمی داند منصب دکتر قره داغی چیست. از ایده و فکر اردوغان و حزبش بی خبر است و آن را اخوانی می داند در کسوت یک تحصیل کرده و دبیر آموزش و پرورش چرا به خویش اجازه می دهد در سایه ی آن اطلاعات غلط بر همنوعش تاخته و‌ باعث آزردگی خاطر آنها گردد.

…… بایستی برای اندیشه و دیدگاه دیگران ارزش قائل شویم و محدودیت و‌محذوریت های آنها را در نظر بگیریم.

بی شک نگاه قرضاوی به مقوله ی ملیت، و‌ اسلام همچنین جنگ ترکیه با نگاه یک‌ملی گرا متفاوت است. اطلاعات و‌داده های قرضاوی بر گرفته از محیط و رسانه های پیرامونش است و بر اساس آن به قضاوت می نشیند. یک انسان منصف بایستی محدودیت و محذوریت های یک فقیه اسلامی در صدور فتوا و‌حتی سکوت ایشان را در نظر بگیرد و حق ندارد به صرف سکوت و‌حتی صدور اظهاراتی خلاف خواست ما ایشان را تخریب و‌هتک حرمت نماید.

…‌.‌ شما که تا این اندازه از دیگران انتظار دارید در برابر مظلومیت دیگران چقدر واکنش از خود نشان داده اید.؟. آیا تا بحال کشتار و بی پناهی کودکان غیر کورد سوریه شما را وادار به واکنش نموده است؟ چرا نه تنها کشتار سه هزار نفری و مظلومانه رابعه توسط سیسی را محکوم نکردید بلکه از سیسی و استبدادش حمایت کردید؟

در کمال تاسف اگر در گذشته راد مردانی چون قاضی محمد، پیران، نورسی، بارزانی، مفتی زاده، سبحانی و …. در صحنه ی دفاع از ملت مظلوم کورد حضور داشتند امروزه افرادی داعیه دار این دفاع هستند که هر آن چه جوانمردی، رادمنشی و دادخواهی و‌دادپروری است را سر کشیده اند و هر آن چه بدهنی، رذالت و شقاوت است را استفراق می نماید.

این افراد در حالی داعیه دار دفاع از کوردهای شرق و غرب و شمال و‌جنوب هستند که نزدیک ترین کوردهای دوروبر خویش را آزرده خاطر نموده ، به مقدسات شان توهین نموده و هر آن چه بد و‌بیراه است را نثارشان می نمایند.
باید از این قوم خشک مغز متعصب گرگ صفت به ارتش ترک و بعث و …. پناه برد.

مقالات مرتبط:

دلیل حمایت دکتر یوسف قرضاوی از اردوغان

✍️یوسف سلیمان زاده …. سقز/

منبع:کانال اهل ذکر
http://t.me/yousif_Qaradhawi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا