خبر های جدید

نامه فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس به رهبر انقلاب‎

نامه فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس به رهبر انقلاب‎نامه فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس به رهبر انقلاب

در پی تلاش مسئولین مبنی بر اجرای "طرح ساماندهی مدارس دینی اهل سنت"، که اخیرا با عنوان "شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت" تغییر نام یافته است، فراکسیون نمایندگان اهل سنت دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، طی نامه ای به آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب، خواهان اجرای برخی از اصول قانون اساسی و نیز اصلاح اصل ۱۱۵ قانون اساسی کشور شدند.

فراکسیون نمایندگان اهل سنت همچنین در این نامه به "پیگیریها و مراجعات مکرر جامعه اهل سنت کشور مبنی بر داشتن مسجد در تهران بزرگ برای برپایی فریضه واجب نماز" اشاره کردند.

فراکسیون مذکور خواهان تشکیل "کمیته ویژه ای" برای "اجرای اصول معطل مانده و اصلاح اصل ۱۱۵ قانون اساسی" زیر نظر رهبر انقلاب شدند.

متن نامه به شرح ذیل است:

 

رهبر عالیقدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دامت برکاته)

با سلام و احترام و آرزوی توفیق روزافزون و طول عمر با عزت حضرت عالی از درگاه ایزد منان، همچنانکه در منویات، نظرات و تأکیدات اعتقادی- سیاسی جنابعالی مبنی بر گسترش وحدت و یکپارچگی، امت اسلامی همیشه نمایان و نقطه قوتی برای تمام مسلمانان جهان بوده است، نظر مبارک برای اجرای صحیح کلیه اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که شاکله حفظ و پایداری حکومت مردم سالاری دینی می باشد بر کسی پوشیده نیست، متأسفانه تعدادی از اصول مهم و کلیدی قانون اساسی از جمله اصول ۱۲، ۱۵و۱۹ هنوز بطور کامل اجرایی نشده است، علاوه بر آن بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی رجال مذهبی و سیاسی واجد شرایط اهل سنت از حق انتخاب شدن در انتخابات ریاست جمهوری محروم هستند و همچنین با توجه به پیگیریها و مراجعات مکرر ، متأسفانه تا حال مسئولین امر با احداث مسجد موافقت ننموده اند لذا بر اساس فرمایشات تاریخی و گهربار جنابعالی در سفر به مناطق اهل سنت و کردنشین انشاالله در سایه رهنمودهای خردمندانه آن رهبر فرزانه و وحدت و برادری جامعه اسلامی کمیته ویژه ای زیر نظر حضرت عالی تشکیل تا نسبت به اجرای اصول معطل مانده و اصلاح اصل ۱۱۵ قانون اساسی اقدام لازم صورت گیرد. انشاالله خداوند متعال وجود پر برکت و سایه جنابعالی را بر سر مسلمین جهان مستدام گرداند.

با تشکر

فراکسیون نمایندگان اهل سنت دوره هشتم مجلس شورای اسلامی


منبع نامه: سایت جلال محمود زاده نماینده مهاباد

لینک نامه pdf

یک دیدگاه

  1. بنام خدا

    انشاءاالله رهبر فرزانه وعادل ودور اندیش این خواسته های برحق اهل سنت را محقق خواهند نمودو بعنوان حاکمی عادل در تاریخ ماندگار خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا